לוס אנג'לס: זינוק של 50% בפשעים בהם מעורבים חסרי בית
דאגה רבה נרשמת בקרב המשטרה בעקבות הנתונים שמצביעים על עליית עצומה בכמות הפשעים של דרי הרחוב. רק בשבוע שעבר נדחף עובר אורח אל מתחת לגלגלי משאית ע"י חסר בית. משרד ראש העיר: "כל מי שגר בלוס אנג'לס או הולך ברחובות שלנו צריך להרגיש בטוח"

משטרת לוס אנג'לס פרסמה את נתוני הפשיעה של 11 החודשים הראשונים של שנת 2018 ומהם עולה כי חלה עלייה של 50% בפשעים בהם החשודים הם דרי רחוב.

חסר בית דוחף גבר אל מתחת לגלגלי משאית, בשבוע שעבר בלוס אנג'לס (צילום: רויטרס)

בתקופה זו, מה-1 בינואר ועד ה-1 בצדמבר, נרשמו 8,906 פשעים של מחוסרי בית, וזאת לעומת 5,976 פשעים באותה תקופה של שנת 2017. הנתון הכי מעורר דאגה, לדעת המשטרה, היא העלייה הגורפת בפשעים אלימים הגורמים לפציעות קשות, לדוגמה האירוע מיום חמישי האחרון בו חסר בית דחף עובר אורח אל מתחת לגלגלי משאית בשד השישית בעיר. המשטרה מכנה את אירועים אלה כ"תקיפה בנסיבות מחמירות", או "aggravated assaults". 

חסרי הבית היו מעורבים ב-4.3% מכלל הפשיעה בעיר, אך כאשר מתייחסים אך ורק ל"תקיפה בנסיבות מחמירות" הנתון עומד על 12.6%, דבר שמעורר דאגה רבה במשטרה. "כל מי שגר בלוס אנג'לס או הולך ברחובות שלנו צריך להרגיש בטוח, וראש העיר גרסטי לא יעבור לסדר היום על פשעים אלימים כאלה", אמר אלכס קומיסאר, דוברו של ראש העיר אריק גרסטי. עוד אמר קומיסאר כי "גרסטי רוצה שאותם מבצעי הפשעים הללו ייעצרו ויועמדו לדין".

יש הטוענים שהנתונים מוטעים מכיוון שבאמצע השנה הנוכחית הוחלט במשטרה לתאר ביתר פירוט בדוחות המעצר שלה, כך על פי דומיניק צ'וי ממשטרת לוס אנג'לס. 

YOU MIGHT ALSO LIKE