אל תשכחו: כוס מיץ תפוזים יכולה לצמצם את הסיכון שלכם לפתח דמנציה
מחקר חדש מצא, כי שתיה של כוס מיץ תפוזים אחת קטנה מדי יום יכולה לסייע בצמצום הסיכון להתפתחות בעיות של תפקוד קוגניטיבי לקוי

במחקר מקיף, שנערך באוניברסיטת הרווארד, בקרב 28,000 גברים במשך 20 שנה, נמצא, כי שתיה של כוס מיץ תפוזים קטנה מדי יום, יכולה לסייע בהפחתת הסיכון לפתח דמנציה בכ-50 אחוז. החוקרים בחנו כיצד צריכת הפירות והירקות של המשתתפים השפיעה על כושרו של המוח.



כיום עדיין אין תרופה לדמנציה, למרות שהמדענים מחפשים אחריה זה שנים רבות.

המשתתפים ששתו כוס קטנה של מיץ תפוזים בכל יום, היו בסיכון נמוך ב-47 אחוזים לפתח בעיות זיכרון, כשנתבקשו לעקוב אחר הוראות ניווט באזורים מוכרים. בכל ארבע שנים, שאלו החוקרים את המשתתפים, שגילם הממוצע היה 51, על הרגלי צריכת הפירות והירקות שלהם. המשתתפים שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של ירקות אכלו שש מנות מדי יום בממוצע, כאשר כוס אחת שווה למנה אחת. המשתתפים שצרכו את הכמות הקטנה ביותר של ירקות, אכלו שתי מנות מדי יום בממוצע. כושר הזיכרון של המשתתפים כשגילם הממוצע עמד על 73 שנה. הם נשאלו באשר לאירועים מסוימים ובאשר לפריטים מסוימים ברשימת הקניות.

החוקרים, שביצעו את המחקר האמור, אומרים, כי שילוב של ירקות, פירות ומיץ תפוזים בתפריט היומי עשוי להועיל לצמצם את הסיכויים לפתח את המחלה.



לפי המחקר, 6.6 אחוזים מהגברים, בקבוצת המשתתפים בה אכלו הכי הרבה פירות וירקות, פיתחו תפקוד קוגניטיבי לקוי והציגו ביצועים גרועים במבחני הזיכרון. זאת, לעומת 7.9 אחוזים מהגברים, בקבוצת המשתתפים בה אכלו הכי פחות פירות וירקות, שפיתחו תפקוד קוגניטיבי לקוי.

בעוד שלצריכת פירות לא היתה השפעה משמעותית על התפתחות בעיות קוגניטיביות מתונות, לשתיית מיץ תפוזים היתה השפעה. לפי המחקר, רק 6.9 אחוזים מהמשתתפים ששתו מיץ תפוזים מדי יום פתחו תפקוד קוגניטיבי לקוי. זאת, לעומת 8.4 אחוזים מהגברים ששתו מיץ תפוזים פחות מפעם בחודש.

לדברי החוקרים, משום שמיץ תפוזים עשיר בקלוריות ובסוכר פירות מרוכז, מומלץ לשתות לא יותר מכוס אחת המכילה בין 4 ל-6 אונקיות ביום.

YOU MIGHT ALSO LIKE