דרום קליפורניה: ה-PCH (פסיפיק קואסט הייוויי) סגור בשל שטפונות. מפולות בוץ באזור שריפת וולסי
כביש החוף סגור באזור מליבו סגור בשל מפולת בוץ, והרשויות חוששות שזו רק ההתחלה של הנזק שייגרם לאזור שחושף מצמחייתו בשריפה שכילתה 100 אלף אייקר בין מליבו למחוז ונטורה

כביש החוף של קליפורניה, הפסיפיק קואסט הייוויי (PCH), נסגר הבוקר לתנועה סמוך למליבו בשל מפולת בוץ, וקיים חשש כבד כי זו רק ההתחלה של נזק נוסף וכבד כתוצאה משריפת ווסלי, שחישפה את הקרקע בשטח של 100 אלף אייקר והפכה אותו פגיע במיוחד לסחף במזג אוויר גשום. 

מילא המים עצמם. כשהם מתחילים לסחוף גם את קרקע המדרונות, זה נהיה מסוכן (צילום: ABC)

גשמים עזים חובטים באזור המטרופוליטני של לוס אנג'לס זה היום השני ברציפות ויוצרים פקקים כבדים בכל הכבישים. כביש החוף המהיר נסגר לתנועה מבוש דרייב עד לקו הגבול של מחוז ונטורה לאחר שהגשם העז סחף כמויות גדולות של פסולות מן האזורים השרופים אל הכביש. 

עוד דווחו מפולות בוץ בקנאן רואד ובמורנינג ויו דרייב. התרעות שטפונות-פתע הוכרזה במחוזות ונטורה ולוס אנג'לס. הגשמים שנכנסו לאזור במהלך הלילה התבררו כמזיקים יותר מן הממטרים הפזורים של אמש. "אתמול היו רוחות מזרחיות חמות שייבשו את המצב ויצרו איזון. היום הרוחות האלה אינן והגשם יכול ליפול בחופשיות", מסבירה קיילי דלרם, מטאורולוגית בשירות החיזוי הלאומי.  

טרם הוצאו צווי פינוי באזור, אולם קרקע שרופה אינה יכולה לספוג משקעים רבים, כך שגשמים כבדים עלולים לגרום לזרם מהיר המכיל בוץ, פסולת ואפילו עצים וסלעים. כשהגשם מתפרס על פני זמן ממושך, הוא יכול להיספג או להתנקז, אולם כשיורדים גשמים עזים וזרם המים על הקרקע נעשה מהיר, מדרונות שלמים יכולים לקרוס ללא התרעה, לעתים תוך אבידות בנפש. 

PCH פינת ליאו קרילו, הבוקר. האזור לא עביר ונסגר לתנועה (צילום: סיסי וודס, טוויטר)

שירות החיזוי הלאומי קורא לתושבים לפקוח עין מפני מפולות סלעים ושטפונות פסולת אפשריים, במיוחד לרוחב כביש 1, קנאן רואד, מליבו קניון וכבישי קניון סמוכים באזור שנפגע לאחרונה משריפות וולסי והיל. גשם כבד שירד במהלך נסיעת הבוקר גרם לעשרות החלקות והתנגשויות בכבישים המהירים. מקטע של הכביש המהיר 170 סמוך לשדרות ויקטורי בצפון הוליווד נסגר מעט לפני השעה שבע בבוקר לאחר שבוץ שטף את הכביש. לא ברור מתי ייפתח הכביש לתנועה. הגשמים צפויים להימשך עד מחר (שישי) בצהריים ולהביא עד אינץ' וחצי (כ-38 מ"מ) של גשם על רוב אזור לוס אנג'לס רבתי. 

YOU MIGHT ALSO LIKE