זהירות, הסיכון שלכם ליפול עולה: בעיקר כשאתם לא זוכים לישון טוב בלילה
מחקר חדש מצא, כי הפרעות בשינה ומחסור בשנת לילה איכותית עלולים להביא לצמצום בכושר האיזון ושיווי המשקל של הגוף

הסיכון שלכם ליפול עולה, כשאתם לא ישנים טוב בלילה. מחסור בשינה מצמצם את היכולת לשלוט על יציבה ואיזון ובכך מתגברת הנטייה ליפול. כך עולה ממחקר חדש, שנערך לאחרונה. לדברי החוקרים, יש להם ניסיון עשיר עם מקרים בהם, כשאנשים לא ישנים טוב הסיכוי שלהם להרגיש סחרחורת עולה ובו זמנית יורדת יכולת השליטה שלהם בתנוחה ובאיזון.




כשהגוף נמצא בכושר ובבריאות טובה, יכולת האיזון עולה והוא מפתח אסטרטגיה לשימור שיווי המשקל. כך נמנעים אירועים של נפילה. היכולת הזו פוחתת ככל שהגוף מזדקן או בהינתן תנאים אחרים שעלולים לפגוע ביכולת האיזון. הפרעות שינה או מחסור בשנת לילה טובה יוצרים את התנאים שעלולים לגרום לכך.

במחקר, בו השתתפו מבוגרים בריאים, התבצעה הערכה של איכות השינה ורמת יכולת האיזון במשך יומיים רצופים, על מנת לקבוע את מידת הקשר בין שני המשתנים. החוקרים השתמשו בחיישנים מבוססי טכנולוגיה מתקדמת, לשם ניטור איכות השינה ולשם ביצוע בדיקות האיזון. התוצאות שהתקבלו בקרב המשתתפים הבריאות מפתיעות, בהתחשב ביכולת האיזון ושיווי המשקל הרווחת בגילאים צעירים, שאף יכולה לפצות על שיבושים חריפים, כגון מחסור בשעות שינה.



מהמחקר עלה, כי שינה מקוטעת מובילה לירידה חריפה ביכולת האיזון ושיווי המשקל. לדברי החוקרים ניתן לצפות להשפעות דרמטיות יותר, עם סיכון גבוה יותר לנפילות, במחקר בו ישתתפו אנשים מבוגרים יותר, אשר יחוו שיבושים בשינה.

ממצאים אלה יכולים לסלול את הדרך לתכניות למניעת נפילות בקרב אוכלוסיות רלוונטיות, כגון אנשים מבוגרים וחולים במחלקות שונות בבתי חולים.

YOU MIGHT ALSO LIKE