מחקר: נמצא קשר בין זיהום אוויר לבין בעיות קוגניטיביות בקרב ילדים
חשיפה לזיהום אוויר חיצוני עלולה לעכב את ההתפתחות הקוגניטיבית ולהגביר את הסיכון ללקות אינטלקטואלית

מחקרים רבים מדגישים את החשיבות של איכות האוויר וכעת, מחקר חדש מצביע על קשר בין זיהום אוויר לבין קשיים אינטלקטואליים אצל ילדים.



מחקרים רבים שנערכו בעבר הצביעו על קשר בין איכות אוויר ירודה לבין מספר בעיות בריאות ומחלות, כגון מחלות לב, אסטמה ואפילו השמנת יתר. כעת, מחקר חדש מצא, כי ילדים בעלי מוגבלויות קוגניטיביות נוטים לחיות באזורים בהם נרשמת רמה גבוהה של זיהום אוויר.

הממצאים האמורים נלקחו מניתוח נתונים שנאספו ממחקר שנערך בקרב יותר מ-18 אלף ילדים בבריטניה, שנולדו בין שנת 2000 לשנת 2002. שיעור הילדים שהיו בסיכון לפתח מוגבלות שכלית עמד על 33 אחוז באזורים בהם נרשמו רמות גבוהות של חלקיקי דיזל באוויר; 30 אחוז באזורים בהם נרשמו רמות גבוהות של דו תחמוצת החנקן; 30 אחוז באזורים בהם נרשמו רמות גבוהות של חד תחמוצת הפחמן; ו-17 אחוז באזורים בהם נרשמו רמות גבוהות של דו תחמוצת הגופרית.



המחקר הצביע על כך שזיהום אוויר עלול לעכב התפתחות קוגניטיבית אצל ילדים. החוקרים ציינו, כי מוגבלות אינטלקטואלית שכיחה יותר בקרב ילדים המתגוררים באזורים בעלי רמה סוציו-אקונומית נמוכה. באזורים אלה יש נטייה לרמות גבוהות יותר של זיהום אוויר.

YOU MIGHT ALSO LIKE