במליבו מעריכים: "שריפת וולסי" הרסה מאות מבנים, הנזק נאמד ביותר ממיליארד דולר
פחות מחודש עבר מאז השריפה הקטלנית פרצה בדרום קליפורניה וכעת הרשויות בעיר הפופולארית מתחילות לאמוד את הנזק. מעל ל-670 מבנים, רובם בתים, נשרפו כליל. אחד התושבים: "יש פשוט כמות עצומה של הרס, כולם עדיין בהלם מוחלט"

אין זו הפעם הראשונה שאסון טבע פוקד את מליבו, אך "שריפת ווסלי" עלולה להפוך לאסון הגדול ביותר שידעה העיר האמידה והפופולארית.

הנזק הכבד במליבו (צילום: לוס אנג'לס טיימס)

לפחות 670 מבנים נשרפו כליל בתחומי העיר, לרבות יותר מ-400 בתים פרטים ("וילות") אשר שווים נאמד על לפחות 1.6 מיליארד דולר, כך על פי תחקיר משותף של העיתון "לוס אנג'לס טיימס" ואתר הנדל"ן המוכר "זילו". 

"יש פשוט כמות עצומה של הרס, כולם עדיין בהלם מוחלט", אמר כריס קורטאזו, סוכן נדל"ן הפועל במליבו אשר ביתו גם נשרף כליל. רשויות החירום בלוס אנג'לס טרם פרסמו את הנתונים הרשמיים, אך העיתון השווה בין תמונות מלפני ואחרי השריפה, שכילתה קרוב למאה אלף אקר.

נזק כבד למבנים, גם לכלי רכב (צילום: לוס אנג'לס טיימס)

הנזק הכבד ביותר התרחש בשכונות המערביות של מליבו, בייחוד במליבו פארק. "זו הייתה סופת אש שגרמה להרבה נזק", אמר אד בל, תושב העיר אשר גר במקום מאז שנות השמונים. "יהיה מאוד קשה לאנשים לשוב לשגרת חיים. אני מקווה שהם ימצאו את הכוחות לעשות זאת בזכות שכנים. ביחד נוכל לבנות מחדש את העיר. זה יהיה קשה מאוד, אבל ביחד הכל אפשרי", הוא אמר.

בין הבתים שנשרפו ניתן למצוא אחוזה שסמוכה לקו החוף שהוצעה למכירה בעבור 25 מיליון דולר. במרחק קצר משם, בית בשווי 12 מיליון דולר נשרף כליל. 

YOU MIGHT ALSO LIKE