טיפול מונע יכול להציל אתכם מבעיות נוירולוגיות חמורות: בדקו כמה ויטמין B12 יש לכם בדם
מעבר לעייפות, חולשה, עצירות, אבדן תיאבון וירידה במשקל, התסמינים הנוירולוגיים של מחסור בוויטמין B12 כוללים גם קושי לשמור על איזון, דיכאון, בלבול, דמנציה, זיכרון לקוי וכאב בפה או בלשון

מהן ההשפעות ותופעות הלוואי להן עלול לגרום מחסור בוויטמין B12 שאינו מטופל כראוי? מחסור בוויטמין B12, עלול לגרום לבעיות נוירולוגיות ופסיכיאטריות חמורות, ובמקרים בהם המחסור אינו מטופל כראוי הבעיות עלולות להוביל לנזק בלתי הפיך.



למרבה המזל, הטיפול במחסור בוויטמין הוא קל ופשוט, באמצעות נטילת גלולות או זריקות. ויטמין B12 דרוש לגוף על מנת ליצור כדוריות דם אדומות, על מנת לאפשר תפקוד תקין של מערכת העצבים ועל מנת לאפשר סינתזה של ה-DNA. הוויטמין נמצא באופן טבעי במוצרי מזון שונים, כגון דגים, בשר, ביצים ומוצרי חלב. כמו כן, ניתן למצוא אותו בדגני בוקר ובמוצרים המועשרים בשמרים.

טבעוניים קפדניים, הנמנעים מאכילת מזון מן החי לאורך זמן, עלולים לפתח מחסור בוויטמין B12, במידה והם לא נוטלים תוספי מזון. עם זאת, שני שליש מהמקרים בהם נרשם חוסר בוויטמין הם בקרב קשישים, שגופם לא מסוגל לספוג מהמזון את הכמות הדרושה של ויטמין B12 ושאינם נבדקתי באופן שגרתי. 

ההשלכות של מחסור בוויטמין B12 יכול לגרום לתסמינים שונים, כגון עייפות, חולשה, עצירות, אבדן תיאבון וירידה במשקל. תסמינים אחרים כוללים גם קושי לשמור על איזון, דיכאון, בלבול, דמנציה, זיכרון לקוי וכאב בפה או בלשון. המחסור עלול לגרום לצרה של אנמיה המכונה אנמיה מגלובלסטית. מדובר באנמיה הנובעת גם מחוסר בחומצה פולית, הלא היא סוג אחר של ויטמין B. אם בדיקת דם מצביעה על אנמיה, יש לבדוק את הרמות של שני הוויטמינים.



התסמינים הנוירולוגיים עלולים להתרחש גם בהיעדר אנמיה. טיפול מוקדם הוא הכרחי על מנת למנוע נזק בלתי הפיך. מבוגרים קשישים נמצאים ברגישות גבוהה למחסור בוויטמין B12, משום שהם עלולים לחוות ירידה בחומצה ההידרוכלורית בבטן. מצב כזה מקשה על ספיגה נאותה של הוויטמין.

מצב של מחסור בוויטמין B12 נרשם גם בקרב מי שסובלים מרגישות ומהפרעות במערכת העיכול, כגון חולי צליאק או חולי קרוהן; מי שירדו במשקל או עברו ניתוח גסטרו אינטסטינאלי; מי שמשתמשים בתרופות לסוכרת או תרופות Acid Reflux. גם אנשים עם אנמיה חמורה, רגישים למחסור בוויטמין.

YOU MIGHT ALSO LIKE