הסכנה החדשה באזור שריפת וולסי: שיטפונות; ניתן להצטייד חינם בשקי חול לביצור הבית מפני מפולות בוץ, ולמלא אותן בכל תחנת כיבוי
שריפת ווסלי נמצאת ב-88% שליטה, והגשמים הצפויים בימים הקרובים יסייעו בכיבויה. אבל הם גם יפריעו לחיפושים ועלולים לגרום לשיטפונות ומפולות בוץ בשטח מוכה האסון

עשרה ימים לאחר שפרצה, שריפת וולסי העצומה במחוזות ונטורה ולוס אנג'לס הגיעה לשליטה של 88%, נכון להיום (ראשון) בבוקר, בעוד קורבנות האסון ממשיכים לנסות להתאושש. היום היתה השריפה קטנה ביותר מאלף אייקרים מאשר 24 שעות קודם, על פי עדכון של סוכנות הכיבוי של המדינה, קלפייר.

אחרי שהאש משטחת אזור, אין מה שיעצור שיטפונות ומפולות בוץ. אתר הצילומים ההיסטורי של אולפני פארמאונט (צילום: AP)

בשבע בבוקר היום הוערך גודל השריפה ב-96,949 אייקרים, 88% מהם תחת שליטה, בהשוואה ל-98,362 אייקרים ו-84% תחת שליטה בשבת בבוקר. במשך ימים כילתה השריפה נתחים שלמים ממזרח מחוז ונטורה וחלקים ממחוז לוס אנג'לס. שני בני אדם נהרגו במאליבו ואדם נוסף סמוך לאגורה הילס. על פי קלפייר, כ-1,130 מבנים הושמדו ועוד כ-300 ניזוקו.

הרשויות מזהירות כי שטח שנותר חשוף בעקבות השריפות פגיע לשיטפונות, לקראת הסערה החורפית העומדת להמטיר כמות ניכרת של גשמים על דרום קליפורניה - דבר שיסייע בכיבוי השריפה אבל יחבל במאמצי החיפוש וההצלה, וכאמור עשוי לגרור שיטפונות ומפולות בוץ. הגשמים צפויים להגיע ביום רביעי, בדיוק כאשר פקקי האימה של חג ההודיה יחלו. 

העיר ת'אוסנד אוקס הודיעה בטוויטר כי שקי חול, המשמשים לביצור בתים נגד מפולות בוץ במהלך הגשמים זמינים בחינם במרכז השירות העירוני, בכתובת 1993 קונחו בולבורד. את השקים ניתן למלא בכל תחנת כיבוי אש במחוז ונטורה.

קבלו שקים בחינם במרכז השירות העירוני בת'אוסנד אוקס ומלאו בחינם בכל תחנת כיבוי. אם ביתכם ניצל מהאש, אל תתנו לבוץ לקחת אותו (צילום: AP)

רשויות הכיבוי סימנו את ה-22 בנובמבר כיעד להשגת שליטה מלאה בשריפה. מפה ניתנת לחיפוש מטעם קלפייר מראה היכן עדיין עומדים צווי הפינוי בתוקף. מחוז ונטורה פתוח כולו לתנועה, ואילו לשכונות מדרום לכביש המהיר מלהולנד, וצווי פינוי אחרים עדיין בתוקף במחוז לוס אנג'לס. רשימה מלאה של מרכזי פינוי המציעים סיוע לקורבנות השריפה, ושל כבישים הסגורים לתנועה, כמו גם מידע על אפשרויות לשיכון חיות מחמד שהתפנו עם בעליהם, מפורטים כולם בעדכון הבוקר של קלפייר.

YOU MIGHT ALSO LIKE