בצפון קליפורניה ממשיכים למצוא גופות, בדרום המדינה חוששים משילוב תנאים שיגרום לשריפה חדשה
התרעת השריפה ביער הלאומי אנג'לס ובפארק הרי סן גבריאל הועלה ל"קיצוני", וייאסר כל שימוש באש (ובתחמושת טפלון, לחובבי הירי) בשטחים אלה. מספר ההרוגים בשריפת קאמפ עלה ל-63

שילוב של שריפות הבר האחרונות, טמפרטורות מעל לממוצע לעונה ולחות נמוכה מהרגיל הוביל את הרשויות להעלות את התרעת השריפות ביער הלאומי אנג'לס ובפארק הלאומי הרי סן גבריאל מ"גבוהה מאד" ל"קיצונית". כך הכריז היום שירות היערנות של ארה"ב.

בפרדייס, עיר שנחרבה עד היסוד, ממשיכים לחפש בחורבות - ולמצוא קורבנות (צילום: רויטרס)

הגבלות חדשות על הפעילות בשני האזורים כוללות איסור על הקמת מדורה, המשך הבערת מדורה קיימת, נוכחות ליד מדורה או שימוש כלשהו במדורה, תנור נייד, עישון באזורים מסוימים וריתוך. גם כל האיסורים החלים בהתרעות שריפה נמוכות יותר, כמו שימוש בזיקוקים או בתחמושת מטפלון, נשארים בתוקף.

"על ידי השימוש באש בכל תחומי היער, והגדלת מספר אנשי הצוות, המטרה היא למנוע את האפשרות של היווצרות שריפת קטסטרופלית", אמר מפקד כוח הכיבוי של יער אנג'לס, רוברט גארסיה, בהודעה רשמית. בהודעה מטעם דובר היער ניית'ן ג'ודי נמסר כי הסיבה לשינוי רמת ההתרעה היא "לשנות את תודעת הציבור לגבי האיום שמהוות שריפות הבר לבריאותו ובטיחותו של היער ושל הנהנים ממנו".

טיילו חופשי, אבל בלי אש. אפילו לא סיגריה. היער הלאומי אנג'לס

בצפון קליפורניה עלה קציר הדמים של שריפת הקאמפ ל-63, לאחר שנמצאו שבע גופות נוספות. בדרום המדינה, שריפת ווסלי שרפה כ-100 אלף אייקרים במחוזות לוס אנג'לס ו-ונטורה, שלוש גופות התגלו עד כה ומאות מבנים הושמדו. כ-60% משריפת ווסלי נמצאים תחת שליטה, נכון לשעה זו. 

התרעת שריפות "קיצונית" היא החמישית משש דרגות חומרה, כשמעליה רק "קריטית", שהיתה מונעת את התנועה בכבישים מהירים מחוזיים ומדינתיים באזור, בנוסף לאיסורים הנזכרים לעיל.

YOU MIGHT ALSO LIKE