האם חברת פסיפיק גז גרמה לשריפת קאמפ? נפגעי השריפה משוכנעים שכן
תביעה הוגשה בבית משפט בסן פרנסיסקו נגד חברת PG&E ע"י נפגעי השריפה שטענו להזנחה והפרות בטיחות ובריאות שגרמו לאסון הענק בצפון קליפורניה בו נהרגו 42 בני אדם: "ההתנהגות הבלתי נסלחת הזו גרמה לפריצת שריפת קאמפ". מניות החברה צנחו בקרוב ל-30 אחוזים

שריפת "קאמפ", הקטלנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה כבר דעכה, אך הסערה הציבורית סביבה כנראה רק מתחילה וחיפוש האשמים באסון כבר נמצא בעיצומו. אתמול הוגשה תביעת נזיקין בבית המשפט העליון של מחוז סן פרנסיסקו נגד חברת PG&E (פסיפיק גז ואלקטריק) ע"י שלושה משרדי עורכי דין שכינו עצמם עורכי הדין לשריפות בצפון קליפורניה.

 

טכנאי של PG&E מנסר קו חשמל שקרס בעיירה פרדייס (צילום: רויטרס)

התביעה טוענת לרשלנות מצד חברת החשמל והגז בנוסף להפרות בטיחות ובריאות. סמוך למועד פריצת השריפה, גם חברת PG&E וגם חברת "Southern California Edison" דיווחו לרגולטורים על בעיות שחוו בקווי המתח ותחנות המשנה שלהן באזורים של השריפה וקבוצת עורכי הדין טוענת שבחברת החשמל והגז לא הגיבו בזמן.

Pacific Gas & Electric מואשמת ע"י התובעים בכך שנכשלה בתחזוק, תיקון והחלפת הציוד כאשר בתביעה שהוגשה נכתב כי "ההתנהגות הבלתי נסלחת הזו גרמה לפריצת שריפת קאמפ". הטענה העיקרית נגד חברת החשמל היא שלמרות שאנשי החברה הבינו את הבעיה, הם לא עשו מספיק כדי לטפל בה.

"למרות שביום של פרוץ השריפה, PG&E זיהתה בעצמה את התנאים המסוכנים שמתקרבים, החברה בסופו של דבר החליטה לא להמשיך עם התוכנית לניתוק החשמל", נטען בתביעה שהסבירה כי לפני שהחלה השריפה, החברה הזהירה את לקוחותיה כי היא עשויה לנתק את החשמל באזור מחשש לשריפות גדולות.

 

עמוד חשמל שקרס בעקבות השריפה הקטלנית (צילום: רויטרס)

אתמול סיפרה תושבת צפון קליפורניה, בטסי אן קאולי לסוכנות הידיעות AP כי ביום שלפני השריפה היא קיבלה במייל התראה מחברת Pacific Gas & Electric על כך שקווי חשמל גורמים לניצוצות בשטח שלה וכי צוותים של החברה אמורים להגיע למקום כדי לתקן את קווי המתח הגבוה.

השריפה הקטלנית בצפון קליפורניה גבתה את חייהם של 42 תושבים כאשר מאות אחרים עדיין נחשבים כנעדרים. השריפה מחקה כליל את העיירה פרדייס הממוקמת במחוז Butte, כ-175 מיילים מצפון לסן פרנסיסקו.

 

עובדי PG&E מנסים לתקן קו חשמל בסנטה רוזה לאחר השריפה בקליפורניה בשנה שעברה (צילום: גטי אימג'ס)

בחברת Pacific Gas & Electric טענו בתגובה לתביעה כי "הסיבה לפריצת השריפה עדיין לא נקבעה באופן רשמי" והוסיפו: "כרגע הפוקוס שלנו הוא על הקהילות, תמיכה במגיבים הראשונים וגם מיקום והכנת הצוותים לטפל במצב הנוכחי ברגע שתתאפשר הגישה, כדי שנוכל להשיב בבטחה את הגז והחשמל ללקוחותינו".

אתמול הודו ראשי חברת הגז והחשמל כי ייתכן והציוד שלהם הוא אכן זה שגרם לשריפה והוסיפו כי ככל הנראה אין להם כיסוי ביטוחי מספק כדי לכסות על עלויות הנזק. התגובה של וול סטריט להודעה של PG&E הייתה דרסטית ביותר כאשר מניית החברה צנחה בקרוב ל-30% כאשר שווי מניית החברה ירד מ-47.80 דולר לפני השריפה, ל-25.59 דולר עם סגירת המסחר היום, ירידה עצומה של 21.79 אחוזים בתוך ימים ספורים.

 

 

 

YOU MIGHT ALSO LIKE