סויה זה כואב: מה הקשר בין מזון תינוקות מבוסס סויה לבין כאבי מחזור?
נשים שהוזנו במזון תינוקות על בסיס סויה, כשהיו תינוקות, נמצאות בסבירות גבוהה יותר לסבול מכאבי מחזור משמעותיים יותר בבגרותן

נשים עלולות לחוות כאבי מחזור קשים יותר בבגרותן, אם צרכו מזון תינוקות, המבוסס על נוסחאות המשלבות סויה, בינקותן. כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה.




במחקר השתתפו 1553 נשים אפרו-אמריקניות בגילאי 23 עד 35. באמצעות שאלונים נאספו נתונים על צריכת מזון תינוקות מבוסס סויה. על מנת לקבוע את מידת הכאב במהלך המחזור נשאלו הנשים, האם צרכו גלולות לשיכוך כאבים או תרופות כלשהן על מנת למנוע או להקל על כאבי המחזור.

כ-13 אחוז מהנשים שהשתתפו במחקר דיווחו, כי הן הוזנו במזון תינוקות מבוסס סויה בינקותן. בעיקר בחמש השנים הראשונות של המחזור, נשים אלה היו בסבירות גבוהה יותר לשימוש בגלולות לשיכוך כאבי מחזור, בהשוואה לנשים שלא הוזנו במזון תינוקות מבוסס סויה בינקותן. המנגנון המדויק ליצירת התסמינים האמורים אינו ידוע. אך סויה מכילה פיטואסטרוגנים, שהוכחו במחקרים שבוצעו בבעלי חיים, כמשפיעים על התפתחות הרחם ותפקודו בגיל בוגר.

מגביר את הסיכוי לכאבי מחזור משמעותיים, מזון תינוקות מבוסס סויה

המחקר הסתמך על זיכרונן של המשתתפות והוא לא אסף נתונים ומידע על הסיבות להזנה במזון תינוקות כזה או אחר. לדברי החוקרים, המחקר מצביע על קשר ולא על גורם סיבתי. עוד הוסיפו החוקרים, כי הממצאים מצביעים על צורך בהבנה טובה יותר של החשיפה לסויה, אפילו לזו המתרחשת בשלב מוקדם של החיים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE