עלה ל-42 מניין ההרוגים בשריפת קאמפ; הרשויות נערכות לעוד נספים
משרד השריף המקומי קיבל בקשות לאיתור יותר מ-1,500 בני אדם שלא יצרו קשר עם יקיריהם.

צוותי החיפוש ימשיכו היום (שלישי) בסריקות בין הריסות מעלות עשן ופיח אחר גופות נוספות, בזמן שהרשויות מניחות שיימצאו הרוגים נוספים בשריפת קאמפ - הקטלנית בהיסטוריה של קליפורניה.

הרשויות נערכות לעוד הרוגים בשריפה הקטלנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה

השריפה גבתה את חייהם של לפחות 42 בני אדם עד כה. 228 אחרים עדיין מוגדרים נעדרים. כך הודיע שריף מחוז בוט, קורי הוני.

שריפות נוספות בקליפורניה גבו את חייהם של עוד שני בני אדם. הם נהרגו בשריפת היער וולסי, שהשמידה 435 מבנים והבריחה כ-200 אלף בני תושבים שחיים באזור חוף מאליבו בדרום קליפורניה, ממערב ללוס אנג'לס.

שריפת קאמפ כבר הוכרזה כהרסנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה מבחינת אובדן נכסים. היא כילתה 7,100 בתים ומבנים אחרים מאז שפרצה ביום חמישי, כ-175 מייל מצפון לסן פרנסיסקו.

150 אנשי חילוץ והצלה צפויים להגיע לאזור היום ולתגבר 13 צוותים, שבראשם עומדים חוקרי מקרי מוות שפועלים כבר בזירות אותן האש כבר עברה.

228 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. הממצאים במקום - קשים

השריף הוני ציין כי הוא ביקש עוד שלושה חדרי מתים ניידים מהצבא, צוות "אסונות רבי הרוגים" ועוד יחידות כלבים לאיתור גופות. שלושה צוותים של חוקרים גם קיבלו בקשה לבוא ולסייע במאמצים לאיתור וזיהוי הנספים.

רוב ההרוגים וההרס אותרו באזור העיירה פרדייס, אותה כילו הלהבות כמעט כליל בליל חמישי, רק כמה שעות לאחר שהאש פרצה. הוני הוסיף כי 52 אלף תושבים נוספים קיבלו צווים להתפנות מבתיהם.

הוא אמר כי משרדו קיבל בקשות לבדוק מה מצבם של יותר מ-1,500 בני אדם שלא יצרו קשר עם קרוביהם. עד כה ידוע כי רק 231 מהם בטוחים.

אמש הודיעו הרשויות כי אותרו גופותיהם של עוד 13 קורבנות. 42 ההרוגים הוא הגבוה ביותר מבין כל השריפות שהשתוללו בקליפורניה אי פעם. הלהבות התפשטו בקצב מהיר מאוד, תוך שהן מפתיעות את התושבים ומאמצות את לוחמי האש עד קצה היכולת. כמה מהנספים בשריפת קאמפ נמצאו בתוך או לצד הריסות מכוניות שתפסה אותן האש.

צוותי הכיבוי נערכים ללהבות

על פי הנתונים שפורסמו אמש, השריפה מאיימת על עוד 15 אלף מבנים. העשן במקום כה סמיך עד כי הראות בכמה מקומות מגיעה לחצי מייל בלבד. לוחמי האש הצליחו להכיל 30 אחוזים משטח השריפה.

במקביל, בדרום המדינה משתוללת שריפת וולסי שכילתה קרוב למאה אלף אקר, וגם במקרה הזה הצליחו הכבאים להכיל רק 30 אחוזים ממנה, נכון לאמש.

הרוחות נושבות במהירות של עד 40 מייל לשעה, והן צפויות להמשיך באזור. הרוחות הערות מגבירות את החשש להתפשטות האש. מכבי האש של קליפורניה מסרו כי השריפה צפויה לפגוע בעוד 57 אלף מבנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE