תושבת צפון קליפורניה טוענת כי חברת PG&E הודיעה לה על ניצוצות בתשתיות חשמל שעוברים בשטחה רק יום לפני פרוץ השריפה
השריפה הגדולה ביותר בהיסטוריה של קליפורניה, שגבתה את חייהם של 42 בני אדם החלה לטענת האישה בגלל תקלה ברשת החשמל. האם החברה תיקנה את הליקויים בזמן?

חברת Pacific Gas & Electric הודיעה לתושבת צפון קליפורניה כי קווי חשמל גורמים לניצוצות בשטח שלה, רק יום אחד לפני שפרצה השריפה הקטלנית ביותר בהיסטוריה של המדינה שכילתה את העיירה פרדייס הסמוכה. כך דיווחה אתמול (שני) סוכנות הידיעות AP.

האם השריפה פרצה בגלל תקלה ברשת החשמל?

שריפת קאמפ פרצה ביום חמישי סמוך לשטח השייך לבטסי אן קאולי, בעיר הקטנטנה פולגה, ממזרח לפרדייס. לפחות 42 בני אדם נהרגו בשריפה, ורבים אחרים עדיין מוגדרים נעדרים.

אתמול, חוקרי השריפות הכריזו על האזור שמסביב לקווי החשמל שבשטחה של קאולי כזירת פשע, ומאבטחים שהוצבו במקום לא מאפשרים לאנשי חברת החשמל להיכנס למקום.

קאולי סיפרה לסוכנות הידיעות כי היא הייתה בחופש ביום רביעי כאשר קיבלה את המייל המפתיע מ-PG&E, לפיו צוותים של החברה צריכים להגיע למקום כדי לתקן את קווי המתח הגבוה. לדברי קאולי, החברה הודיע לה כי "יש להם בעיות עם ניצוצות. היא הוסיפה כי החברה ציינה שעובדים מטעמה היו במקום ביום רביעי, אך מכיוון שלא הייתה במקום, היא לא יודעת אם הם תיקנו את התקלה.

החברה כבר הודיעה כי היא נתקלה בתקלות ברשת החשמל סמוך לאזור השריפה דקות ספורות לפני שהחלו הלהבות להשתולל. בשימוע ציבורי שנערך ביום שישי, ציינה החברה כי היא הבחינה בקצר בקו ממסר סמוך למקום השריפה.

השריפה כילתה את העיירה פרדייס. מכוניות שרופות בדרך שמובילה אל העיירה

סוכנות הידיעות ציינה כי המקום שבו פרצה שריפת קאמפ והמקום שבו חברת החשמל המקומית הודיעה על התקלה הם למעשה אותו מקום.

לפני כשלושה חודשים דווח כי הנבחרים בקליפורניה ויתרו על מאמציהם לקבוע סטנדרט חדש לחברות תשתיות ולהגנה מפני שריפות. "זה הפך להיות הסחת דעת ברורה", אמר הסנאטור ביל דוד, דמוקרט ממחוז נאפה. דוד הוא יושב ראש משותף של ועדת חקיקה שנדרשה לנושא.

חברות התשתיות הפרטיות הגדולות בקליפורניה טוענות כי הסטנדרט הקיים כיום בכל הנושא לאחריותן לשריפות כבר מקיף ויקר. תחת התקנות כיום, ניתן להאשים חברה בשריפה שנגרמה כתוצאה מפעולתה, ולדרוש ממנה לשלם את עלויות הכיבוי - אפילו אם היא עמדה בדרישות הבטיחות.

קביעת תקנות חדשות היתה נושא מרכזי שהוועדה עסקה בו, ונתפסה בעיני רבים כנושא החשוב ביותר. חברת PG&E, שהואשמה בגרימת השריפה בצפון המדינה בשנה שעברה הוזהרה כי ייתכן ותידרש לשלם 2.5 מיליארד דולרים - עלות הנזק וכיבוי השריפות - סכום שיביא אותה לפשיטת רגל.

YOU MIGHT ALSO LIKE