קליפורניה: 25 בני אדם נהרגו בשריפות, 35 עדיין נעדרים
כמה מהגופות נמצאו לצד מכוניות שרופות, לאחר שהם נאלצו לנטוש אותם ולברוח רגלית. לוחמי האש מתמודדים עם מצבים שהם לא נתקלו בהם עדיין: 'זה הולך ונהיה רע'

האש קליפורניה ממשיכה להשתולל, והיא כבר גבתה את חייהם של 25 בני אדם. רוחות חמות ויבשות ממשיכות להשתולל היום (ראשון), ורוחות נוספות צפויות לנשוב בצפון, תוך שהן מגבירות את הלהבות.

מכוניות חרוכות בכביש שמוביל לפרדייס. התושבים נאלצו לברוח רגלית

"זה הולך ונהיה רע", אמר החזאי מארק צ'נארד, משירות המטאורולוגיה הלאומי בקולג' פארק, מרילנד. "יהיו רוחות במהירויות קבועות של 40 מייל לשעה, ובנוסף לזה יהיו רגעים שבהם הרוחות יגיעו אפילו ל-70 מייל בשעה". שריפת וולסי משתוללת כבר מיום חמישי בקניון היבש של מחוז ונטורה והיא גבתה את חייהם של שני בני אדם עד כה.

לדברי צ'נארד, הרוחות האלה, שצפויות להקשות על לוחמי האש להשתלט על הלהבות המשתוללו, ימשיכו עד יום שלישי לפחות. "אלה רק חדשות רעות", הוסיף.

רוחות דומות ינשבו גם באזור סיירה נבאדה בצפון קליפורניה, סמוך לסקרמנטו, שם שריפת קאמפ גבתה את חייהם של 23 בני אדם. השריפה הזו השמידה כבר 6,700 בתים ובתי עסק בפרדייס. מדובר בהרס גדול יותר מכל שריפה אחרת בהיסטוריה של קליפורניה. גם מספר ההרוגים נחשב לאחד מהגבוהים בהיסטוריה.

שתי השריפות היחידות שגרמו למספר הרוגים רב יותר הן שריפת גריפית' פארק שהשתוללה בשנת 1933 ושריפת טונל משנת 1991.

כמה מהגופות שנמצאו מוקדם יותר השבוע היו לצד מכוניות שרופות, כך הודיעה המשטרה. הלהבות בערו בפרדייס כה מהר עד שרבים נאלצו לנטוש את מכוניותיהם ולנוס על נפשם בריצה, בדרך היחידה שמובילה אל העיירה ההררית.

לוחמי האש באזור השריפות

בזמן שצוותי החילוץ וההצלה מנסים לאתר ניצולים וגופות נוספות, 35 בני אדם עדיין נחשבים נעדרים, ושלושה לוחמי אש נפצעו. עדיין לא ברור אם חלק מהנעדרים אותרו בין הגופות.

נכון לאמש, שריפת קאמפ השחירה יותר ממאה אלף אקר בקצה היער הלאומי פלומאס. כ-500 מייל מדרום, שריפת וולסי, שמשתוללת מעל מאליבו, הכפילה את הגודל שלה לעומת ליל שישי, והיא מאיימת על אלפי בתים. זאת, לאחר שהוצאו צווי פינוי חובה לרבע מיליון בני אדם בעיר החוף ובאזורים אחרים במחוזות לוס אנג'לס ו-וונטורה.

השריפה הזאת הרסה 177 בתים ומבנים אחרים, כאשר עדיין לא התבררו ממדי ההרס המלאים. היא כילתה יותר מ-83 אלף אקר. כך הודיעו גורמים רשמיים אתמול.

"לוחמי האש שלנו מתמודדים עם תנאי שריפה קשים וקיצוניים, שהם לא ראו עוד בחייהם", אמר מפקד כוחות הכיבוי בלוס אנג'לס, דריל אוסבי.

YOU MIGHT ALSO LIKE