עשרות הרוגים ונזק במיליארדי דולרים: היסטוריית השריפות ההרסניות בתולדות קליפורניה
במקביל לכך שהכבאים נאבקים בלהבות בשלוש שריפות שונות, מצב חירום הוכרז במדינת הזהב. היסטוריית השריפות של קליפורניה מראה שגם אחרי שמכבים את הלהבות, ממשיכים להרגיש את השפעות הלהבות. שתיים מהשריפות הגדולות בתולדות המדינה התרחשו בשנה האחרונה

שלוש שריפות ענק פקדו בימים האחרונים את קליפורניה גרמו למותם של 11 בני אדם ונזק בלתי נתפס לבתים. לוחמי האש עדיין נאבקים בשריפות (בשריפת קאמפ בצפון קליפורניה הצליחו להשתלט על 20% עד כה, בשריפת היל על 15% ובשריפת ווסלי טרם הושגה התקדמות משמעותית), ובימים הקרובים יתגלו ממדי ההרס בערים רבות.

השריפה הגדולה ביותר בהיסטוריה של מדינת הזהב, שריפת מנדוצ'ינו (Mendocino), החלה לבעור לפני חודשים ספורים, ב-27 ביולי, בארבע מחוזות הממוקמות צפונית לעיר סן פרנסיסקו. למעשה, שריפה זו היא מכלול של שתי שריפות ענק (ריבר וראנץ') אשר יחדיו שרפו קרוב ל-460 אלף אקר. קרוב לשלוש מאות מבנים נשרפו כליל ולוחם אש אחד נהרג בעת פעילות הכיבוי, שנמשכה עד אמצע חודש ספטמבר. עשרות ערים ועיירות פונו במהרה, ורבים מהם טרם שבו לבתיהם שנשרפו. רשויות החוק לא יודעות לומר בוודאות מה גרם לשריפה, והעניין עדין נמצא בחקירה. ההערכה היא שגובה הנזק כתוצאה מן השריפה הגדולה עומד על מעל לרבע מיליאר דולר.

שריפה מנודצ'ינו עקפה בתוך ימים ספורים את שריפת תומאס, שהחלה לבעור בראשית דצמבר 2017 ורק ב-12 בינואר הצליחו הכבאים להשתלט על הלהבות. תומאס גרמה לנזקים עצומים מאזור מחוז ונטורה ועד למחוז סנטה ברברה. אזרח וכבאי נהרגו כתוצאה מן השריפה, אך 21 בני אדם נוספים מתו במהלך חודש ינואר בעקבות מפולות בוץ. השריפה הגדולה גרמה לאדמה בהרים באזור לאבד מן היציבות, וביחד עם גשמים כבדים נוצרו מספר מפולות בוץ. חילוץ גופות ההרוגים לקח שבועות ארוכים בשל חוסר היכולת להגיע עם מסוקים לגובה נמוך. כ-282 אלף אקר של נשרפו במהלך השריפה, לרבות מעל לאלף מבנים שונים. הרשויות במחוזות מעריכות כי השריפה גרמה לנזק בגובה 2.2 מיליארד דולר.

שריפת סידר אירעה במחוז סן דייגו בשלהי שנת 2003 וגרמה למותם של 15 בני אדם, מתוכם כבאי אחד ו-14 אזרחים. מעל ל-2,500 מבנים ו-273 אלף אקר של שטח מיוער נהרסו בעקבות האש, וגובה הנזק נאמד על 1.3 מיליארד דולר. שריפה זו שיבשה גם את תנועת המטוסים בכל מערב ארה"ב, ומצב חירום הוכרז הן ע"י המושל דאז, ארנולד שוורצנגר, והן ע"י הממשל הפדרלי בהנהגת הנשיא דאז, ג'ורג' בוש הבן. לאחר השריפה, החקירה הובילה את המשטרה אל תושב לוס אנג'לס אשר יצא לצוד באזור בו פרצה השריפה. לאחר חקירה ממושכת, התגלה כי אותו אדם איבד את הדרך וניסה להדליק אש כדי להתחמם במהלך הלילה. בשל תנאי מזג האוויר היבשים, השריפה התפשטה במהירות גבוהה.

שריפת ראש (Rush) הייתה הגדולה ביותר שנרשמה במהלך שנת 2012, והיא החלה לבעור בצפון-מזרח המדינה ובמהירות התפשטה לעבר נבאדה. מעל ל-271 אלף אקר נשרפו כליל, אך היות שמדובר באזור שאינו מאוכלס, רק מבנה אחד נהרס ואיש לא נהרג בעקבות השריפה. כ-44 אלף אקר נוספים נשרפו בנבאדה, אך גם שם הנזק לרכוש היה מינימלי ביותר.

תשעה שבועות נרדשו על מנת להשתלט על שריפת רים, שהחלה לבעור באוגוסט 2013 ושרפה כ-257 אלף אקר באזור רכש ההרים סיירה נבדה, מערבית מפארק הלאומי יוסמיטי. מעל למאה מבנים ניזוקו באופן קשה בשריפה, שהחלה בעקבות מדורה של צייד לא חוקי, בדומה לשריפת סידר. עשרה כבאים נפצעו בעת פעולות הכיבוי, אך איש לא נהרג. הנזק נאמד על כ-127 מיליון דולר, והשריפה כובתה באופן סופי רק בחודש נובמבר 2014, 15 חודשים לאחר שהחלה לבעור.

YOU MIGHT ALSO LIKE