קליפורניה במוקד האש: יומיים קשים של טבח המוני, שריפות ענק ו-17 הרוגים
שני האירועים הקשים שגרמו לאובדן גדול בחיי אדם מטלטלים את קליפורניה בימים האחרונים ומעסיקים כמובן גם את ארצות הברית כולה. מאירוע הירי האיום במועדון לילה בדרום קליפורניה לשלוש שריפות ענק שעד היום בצהריים גרמו לנזק לרכוש בלבד, אך אחת מהשריפות הצליחה בסופו של דבר גם לגרום למותם של חמישה אנשים כאשר כל השריפות עדיין ממשיכות לזרוע הרס

תושבי דרום קליפורניה מתמודדים עם שני אירועים קשים ביומיים האחרונים, אחד שהסתיים ואחד שעדיין נמצא בהתהוות וכבר גבה מחיר כבד בנפש.

 

חברי קורבנות הרצח במועדון הלילה פורצים בבכי במהלך טקס שנערך לזכר הקורבנות (צילום: גטי אימג'ס)

 

פחות מיממה הפרידה בין הטרגדיה המחרידה במועדון הלילה "בורדרליין" (Borderline Bar & Grill) לתחילת האירוע הקשה הנוסף שפקד את דרום קליפורניה וגם את צפון המדינה עם שלוש שריפות ענק שבאחת מהן נהרגו חמישה אנשים שנשרפו למוות בתוך רכבם. הטבח הקטלני בו נרצחו 12 אנשים התרחש בליל רביעי האחרון וגל השריפות החל אתמול (חמישי) והתעצם היום כאשר חמישה אנשים כבר קיפחו את חייהם לאחר שנשרפו למוות בתוך רכבם.

מלבד הזמן הקצר בין שני האירועים, גם המרחק הגאוגרפי קצר מאוד כאשר מיילים בודדים הפרידו בין מיקום מועדון הלילה בעיר Thousand Oaks הממוקמת כ-40 מייל ממערב ללוס אנג'לס למוקד בו החל גל השריפות בקליפורניה, באזור עמק סנטה רוסה, הממוקם במזרח מחוז ונטורה. האש שפרצה סמוך לכביש המהיר 101, הייתה רק ההתחלה של יומיים בוערים במיוחד.

 

האש העצומה בצפון קליפורניה (צילום: AP)

 

הסנונית הראשונה אתמול בצהריים במחוז ונטורה הפכה היום כבר לאירוע רציני ביותר עם שלוש שריפות ענק, כמיטב המסורת של חודש נובמבר בקליפורניה הידוע כאחת מעונות האש הקשות באזור המביאות ללוחמי האש בקליפורניה התמודדות עם שלל 'דגלים אדומים'.

שתיים מהשריפות פרצו בדרום קליפורניה ואחת בצפון קליפורניה כאשר חמשת ההרוגים עד כה הגיעו מהשריפה בצפון המדינה וליתר דיוק מהעיר פרדייז, עיר ממנה פונו כל התושבים לפני שספגה את השריפה במלוא עוצמתה ולפי דיווחים שונים חלקים גדולים ממנה נהרסו כליל.

 

ההרס הגדול ניכר היטב בעיירה פרדייז (צילום: San Francisco Chronicle via Polaris)

 

גל השריפות תופס מטבע הדברים את מירב הכותרות בתקשורת באזור קליפורניה בפרט וברחבי ארה"ב בכלל וכמובן מושך גם את תשומת הלב של הציבור המודאג בקליפורניה שבקושי הספיק לעכל את הטבח האכזרי ביותר, לבטח אחד הקשים זכורים בתקופה האחרונה בארה"ב בו נהרגו כאמור 12 אנשים במסיבת סטודנטים שנערכה במועדון הלילה "בורדרליין" בעיר Thousand Oaks.

הטבח, שהמניע אליו עשוי לא להתגלות לעולם התבצע בידי איאן דייויד לונג, יוצא מארינס בן 28 שנכנס למועדון, השליך רימוני עשן והחל לירות לכל עבר כאשר בין ההרוגים גם השוטר הראשון שהגיע לזירה. לונג, שלפי ה-FBI כנראה פעל לבדו, נמצא גם הוא מת בזירה כאשר על פי ההערכות הוא בחר לשים קץ לחייו בתום מסע הרצח. עובדת מותו של הרוצח עשויה להשאיר את שאלת המניע פתוחה לאחר שעד כה לא נמסר שום מידע לגבי הסיבה שיכלה להוביל אותו למעשה הנתעב.

 

תושבי ת'אוזנד אוקס מתאבלים (צילום: וושינגטון פוסט)

 

התגובות לאירועים הקשים היו מלאות בעצב כאשר לאחר הירי בעיר ת'אוזנד אוקס שלל כוכבי ספורט ומפורסמים אחרים צייצו בטוויטר תגובות של נחמה, ביניהם לברון ג'יימס, פאו גאסול, בריטני ספירס, אלן דג'נרס וצ'לסי קלינטון שצייצה בחזרה ציוץ המספר על כך שאירוע הירי במועדון ה"בורדרליין" היה אירוע הירי ההמוני מספר 304 השנה וציינה כי היום זהו היום ה-312 בשנה, כדי להדגיש עד כמות אירועי הירי השנה היא יוצאת דופן.

 

הציוץ של צ'לסי קלינטון שממחיש את התופעה המדאיגה של אירועי הירי ההמוניים

 

תגובות לשריפות הגיעו בעיקר מהאנשים שראו וחוו אותן מקרוב, ביניהם מארק באס, שוטר מצפון קליפורניה שפינה את משפחתו מהשריפה וחזר לסייע לתושבים נוספים בעיר פרדייז: "היינו מוקפים באש, זה היה פשוט קיר של אש משני הצדדים שלנו ובקושי הצלחנו לראות את הכביש מולנו". תושבת נוספת מהאזור סיפרה: "זה היה מושגע, זה היה כאוס, אנשים נכנסו לפאניקה, לא האמנתי למה שהם עשו".

יומי, אחד הישראלים שפונו מביתם בצפון קליפורניה (מתוך כ-40 אלף אזרחים בסך הכול), סיפר: "השריפות התחילו בסביבות 3-4 אחר הצהריים ופתאום התחזקו ברמה מטורפת והאש קפצה לבתים. היו רוחות חזקות לכיוון אוק פארק ונשרפו לפחות ארבעה בתים. זה היה ממש קרוב לבתים שלנו. לפני 12 שנה הייתה שריפה אבל זה תמיד נעצר בהר. זה אף פעם לא הגיע לבתים".

 

 

YOU MIGHT ALSO LIKE