9 הרוגים כתוצאה משריפות הענק בקליפורניה, פינוי חובה במליבו וחלקים מקלבסס ו-הידאן הילס
שתי שריפות ענק שפרצו אמש עדיין משתוללות בדרום קליפורניה כאשר הן כילו עד כה כ-8,000 אקר ובנוסף לכך כ-75 אלף תושבים קיבלו הוראה להתפנות מבתיהם. מרכזי פינוי נפתחו במחוזות ונטורה ולוס אנג'לס. מוקד שלישי בקליפורניה נמצא בצפון המדינה שם פרצה השריפה הגדולה ביותר שכבר גבתה 5 קורבנות שנשרפו למוות בתוך רכב

גל של שריפות ענק בקליפורניה שהחל אמש לא עושה סימנים של דעיכה בינתיים עם שתי שריפות ענק הסמוכות לאזור Woolsey ומאיימות על אזורים רבים במחוזות ונטורה ולוס אנג'לס, כאשר באחת השריפות כ-75 אלף בתים הוגדרו תחת סכנה. בנוסף לכך, כביש 101 באזור נסגר לתנועה לשני הכיוונים בעקבות השריפה המשתוללת משני צדדיו.

תמונה הממחישה את הגבהים העצומים אליהם הגיע העשן משריפת הענק בדרום קליפורניה (צילום: KTLA)
 

אחת השריפות, שהחלה באזור עמק סנטה רוזה הובילה לפינוי המוני בעיר אגורה הילס כאשר באזורים רבים במחוזות ונטורה ולוס אנג'לס הנמצאים מצפון לכביש 101 ניתנה הוראה להתפנות. מלבד אגורה הילס שמשימת פינוי התושבים כבר החלה בה, אזורים מסוימים בקלבסס וגם בווסטלייק וילג' קיבלו הוראת פינוי. בשעות הבוקר התווספו אזורים בוודלנד הילס, הידאן הילס (Hidden Hills) ו-ווסט הילס אשר בהם התושבים יכולים להתפנות מרצונם. אם השריפה תמשיך להתקדם לעבר האזורים הללו, הרשויות יהפכו את הפינוי לחובה.

בעיר החוף של מליבו במחוז לוס אנג'לס, קיבלו כל 13 אלף התושבים הוראה להתפנות מביתם עקב השריפה המתקרבת. מליבו היא ביתם של שלל כוכבים הוליוודים, זמרים ומפורסמים אחרים כגון מיילי סיירוס, שרון סטון, האריסון פורד, ד"ר דרה, טיילור סוויפט, סיימון קאוול ועוד.

השריפות בדרום קליפורניה מסוכנות במיוחד עקב הרוחות העזות באזור הידועות כ"רוחות סנטה אנה", רוחות עוצמתיות ויבשות הנעות מכיוון צפון מזרח לעבר קו החוף. הרוחות המהירות ביחד עם הלחות הנמוכה למדי באזור, גורמות להיווצרות שריפות וגם לכך ששריפות הפורצות מסיבות אחרות בדרום קליפורניה, יקבלו עוצמה גבוהה מאוד.

השריפה בצפון קליפורניה מהאוויר (צילום: CAL_FIRE@)
 

מפת הפינוי של מחוז לוס אנג'לס (שימו לב: מדובר בפינוי מרצון בשלב זה):

מפת הפינוי של מחוז ונטורה:

הרוחות באזור הוואלי של לוס אנג'לס נרגעו מעט היום והגיעו למהירות של 45 מייל לשעה, אך בפסגות רכסי ההרים באזור הן עדיין נעות בקצב משתנה וקשה לצפות האם הן ימשיכו לדעוך או שיתגברו שוב.

מתוך שלוש השריפות שפרצו אתמול בקליפורניה, הגדולה ביותר וגם הקטלנית ביותר היא בצפון המדינה שם נהרגו חמישה בני אדם כתוצאה מהשריפה בצפון קליפורניה. על פי הדיווחים, החמישה נמצאו בעיירה פרדייז, בתוך מכונית שנשרפה כליל. פרדייז, שכל תושביה קיבלו הוראת פינוי, היא אחת העיירות שנפגעו מהשריפה בצורה הקשה ביותר. תושבים רבים סיפרו כי ראו בתים, סופרמרקטים, בתי ספר ועוד עולים בלהבות.

"פחות או יותר כל הקהילה של פרדייז נהרסה", אמר מפקד המחלקה להגנה מפני שריפות בקליפורניה, סקוט מקלין שהוסיף: "הרוח שצפינו אכן הגיעה ומחקה הכול". חבר המועצה סקוט לוטר הדגיש גם הוא את חומרת המצב: "העיירה כולה עולה באש". השריפה הסמוכה לפרדייז כבר מכסה שטח של 110 מיילים מרובעים.

כך נראית השריפה מאזור שכונת וודלנד הילס
 

בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר הוראה פינוי החובה שונתה לפינוי רשות בכל חלקי העיר לוס אנג'לס, כולל באזור הידאן הילס, כך דיווח מפקד מחלקת כיבוי האש של לוס אנג'לס, בריאן האמפרי. למרות שינוי הוראת הפינוי באזורים הללו, רוחות עזות כאמור עדיין מאיימות לגרום להתפשטות רחבה של האש במוקדים רבים. עד כה נשרפו כליל כ-30 בתים כתוצאה מהשריפות בדרום קליפורניה.

פעולות הכיבוי במחוז ונטורה (צילום: CAL_FIRE@)
 

מלבד סגירת כביש המהיר 101 לשני הכיוונים באזור אגורה הילס, גם רח' פוטררו נסגר בין רח' לואיס לשד' ראנצ'ו דוס ויינטוס. כמו כן, כביש המהיר 118 נסגר לכיוון מזרח באזור רח' קוהנר.

השריפה בבוקר יום שישי במחוז ונטורה (צילום: CAL_FIRE@)
 

במהלך הלילה הודיעה מחלקת הכיבוי של מחוז לוס אנג'לס כי השריפה כילתה מעל 8,000 אקר ובמחוז ונטורה הודיעו על 30 אלף אנשים שפונו מבתיהם. ברשויות המקומיות השונות באזורי השריפה חוששים כי לחלק מהנפגעים ייתכן ויעברו כמה ימים עד אשר יצליחו להגיע אליהם.

מרכזי הפינוי נפתחו בעקבות השריפות בדרום קליפורניה: תיכון Thousand Oaks, המרכז הקהילתי ה-Rancho Santa Susana, תיכון Taft Charter בשכונת וודלנד הילס בלוס אנג'לס, מרכז הרכיבה Hansen Dam.

YOU MIGHT ALSO LIKE