שריפת הענק התפשטה לאגורה הילס: מעל 100 משפחות ישראליות פונו מהאזור, אלפים בסכנת פינוי - "זה מטורף"
אחד הישראלים שפונו מבתיהם: "השריפות החלו אחר הצהריים, אבל פתאום הגיעו רוחות חזקות והאש התפשטה. נשרפו לפחות ארבעה בתים. זה פשוט מטורף, אני לא מעכל". מאות שוטרים עברו מבית לבית ווידאו שהתושבים מתפנים. למפונים הוצע לישון בבתי ספר, חלק מהם העדיפו לשכור חדרים בבית מלון. בצפון קליפורניה פונו 40 אלף איש מבתיהם עקב שריפת ענק נוספת

שריפת ענק בדרום קליפורניה הובילה לפינוי המוני בעיר אגורה הילס שבמחוז ונטורה, סמוך לוואלי של לוס אנג'לס. כ-600 שוטרים מכל המרחב נרתמו למשימה ועוברים לפנות אזרחים מהבתים באזור אגורה ועד הידאן הילס. השוטרים עוברים מבית לבית ומוודאים יציאה. כ-120 משפחות ישראליות פונו מהאזור. אלפים נוספים נמצאים בסכנת פינוי. בצפון קליפורניה פונו כ-40 אלף בני אדם מבתיהם עקב שריפת ענק נוספת.


השריפה באגורה הילס. הובילה לפינוי המוני. צילום:  Jeff Gritchen, Orange County Register/SCNG


למפונים הוצע ללון בבתי ספר. אחרים העדיפו לשכור חדר בבית מלון. יומי, אחד הישראלים שפונו מביתם, סיפר: "השריפות התחילו בסביבות 3-4 אחר הצהריים ופתאום התחזקו ברמה מטורפת והאש קפצה לבתים. היו רוחות חזקות לכיוון אוק פארק ונשרפו לפחות ארבעה בתים. זה היה ממש קרוב לבתים שלנו. לפני 12 שנה הייתה שריפה אבל זה תמיד נעצר בהר. זה אף פעם לא הגיע לבתים".


מאמצי הכיבוי. השריפה כילתה שטח עצום. צילום: David Crane, Los Angeles Daily News/SCNG


יומי, ששוהה עם משפחתו בבית מלון, סיפר עוד כי "בסביבות 8 בערב נתנו הודעה שצריך לעזוב, אבל לא לקחנו את זה ברצינות. כשראינו אפר בכל החצר האחורית עזבנו, בסביבות 11 בלילה. זו לא עיר גדולה והכל יכול לקפוץ מבית לבית בשנייה. אני פשוט לא מעכל את זה. זה פשוט מטורף, יא אלוהים. עוד בית נשרף. אני מקווה מאוד שאף אחד שאני מכיר לא נפגע, כי יש לי שם חברים ולקוחות".


השריפה התפשטה מהר מאוד, בעקבות רוחות חזקות ביותר ולחות נמוכה. היא כילתה כ-28 אלף דונם באזור  Newbury Park-Thousand Oaks. בעקבות השריפה נסגר לתנועה קטע מכביש 101, בזמן שמטוסי כיבוי ניסו להשיג שליטה על האש המתפשטת, ללא הצלחה יתרה. לפי שירותי הכבאות במחוז ונטורה, השריפה החלה בסביבות 2 אחר הצהריים באזור עמק סנטה רוזה. קפטן בריאן מקגרת' אמר כי עד השעה 3 השריפה הספיקה לשרוף אלפי דונמים סמוך ל-Newbury Park ו-Thousand Oaks.


האש סמוך לכביש 101. קטע מהכביש נסגר לתנועה. צילום: David Crane, Los Angeles Daily News/SCNG


צ'אד קוק, עוזר המפקד במחלקת כיבוי האש במחוז ונטורה, אמר כי השריפה כילתה בין 5,000 ל-7,000 אקרים. הוא אמר עוד כי האש החלה באזור  Hill Canyon "והתקדמה בעזרת רוח מזרחית ועברה את כביש 101 תוך 12 דקות".


מפת האזורים שהוכרז על פינויים, כפי שפרסמו שירותי הכיבוי. צילום: מתוך טוויטר



YOU MIGHT ALSO LIKE