משטרת ניו יורק חושפת: עלייה דרסטית ומדאיגה בפשעים כנגד יהודים
עלייה של 29% בכמות אירועי השנאה כנגד מטרות יהודיות נרשמה בתפוח הגדול, חרף העובדה כי עד לפני חודש המגמה הייתה בירידה. מפקד ה-NYPD: "כולם בניו יורק צריכים להסתכל על מה שקרה בפיטסבורג, ולהבין שאסור שדבר כזה יקרה בארה"ב", הוא אמר

בניו יורק ישנה עלייה גדולה בכמות פשעי השנאה, בייחוד אלה שנעשים כנגד מטרות יהודיות, כך חשפה משטרת ניו יורק במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר.


כיתוב אנטישמי שנמצא במדינת ניו יורק ביום בו הנשיא טראמפ נבחר לתפקיד (צילום: טוויטר)


במהלך מסיבת העיתונאים הוצגו הנתונים הסטטיסטים של הפשיעה בעיר, ומפקד ה-NYPD, ג'יימס אוניל, אמר שהוא מודאג מאוד מהעלייה בפשעים על רקע אנטישמי. "העלייה העצומה בדיווחים על צלבי קרס ופעולות לא חוקיות נוספות כנגד מטרות יהודיות בכל חמשת הרובעים גורמת להרבה דאגה. אני מבקש להדגיש כי שום דבר מסוג זה לא יתקבל על הדעת בניו יורק", הוא אמר.

על פי המידע שהוצג במהלך מסיבת העיתונאים, "שנת 2018 אמורה הייתה לחוות ירידה דרסטית במעשים האנטישמיים, אך נרשמה עלייה גדולה בחודש אוקטובר בכל פשעי השנאה, בייחוד על רקע אנטישמי". לאוניל אין ספק מה עומד מאחורי העלייה שנרשמה בחודש האחרון: "כולם בניו יורק צריכים להסתכל על מה שקרה בפיטסבורג, ולהבין שאסור שדבר כזה יקרה בארה"ב. באוורס חשף שנאה עמוקה של הקהילה היהודית", הוא אמר. עוד הוסיף כי "אם מישהו מכיר אדם שחושב בצורה הזו, ובאופן ספציפי מישהו דיבר על מעשה אלימות כנגד קבוצה מסוימת באוכלוסייה, אנחנו רוצים וצריכים לדעת על כך", הוא אמר.


מפקד משטרת ניו יורק, ג'יימס אוניל (צילום: רויטרס)


עוד נחשף בנתונים של המשטרה כי נרשמה עלייה של 29% במקרי האנטישמיים במהלך השנה האחרונה. מדובר במגמה של כל פשעי השנאה, אך המטרות היהודיות נמצאות בראש הרשימה. אחרי מעשים אנטישמיים, ניתן למצוא ברשימה גם אירועים כנגד הומוסקסואלים ואירועים גזענים כנגד בני אדם ממוצא אפרו-אמריקני.

בשבועות האחרונים צויירו צלבי קרס על בתים בשכונת ברוקלין הייטס, ועל בית כנסת בברוקלין נרשמה כתובת נאצה אנטישמית. בימים אלה מנהלת המשטרת חקירה ומחפשת אחר קבוצה של נערים צעירים, ככל הנראה בגילאים 12-15, אשר זרקו מוט ברזל אל תוך בית כנסת בשד' פרנקלין במהלך יום שבת האחרון. 

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, התייחס לעלייה במעשים האנטישמיים ואמר: "זהו מסר ברור לכל המדינה, וכל רשויות החוק ברחבי העולם: אם לא תפעלו באופן אגרסיבי כנגד פשעי השנאה, אתם למעשה נותנים לפשעים כאלה היתר. בשום פנים ואופן, תושבי ניו יורק לא יקבלו מעשים כאלה", הוא אמר.

הבוקר ערך הנשיא טראמפ מסיבת עיתונאים על מנת לדבר על תוצאות הבחירות, אך עיתונאי אחד בחר לשאול אותו על העלייה במעשים האנטישמיים. טראמפ, בתגובה, השיב כי הוא פופולארי בישראל.

YOU MIGHT ALSO LIKE