הצעת חוק בניו יורק: בדיקה יסודית של הרשתות החברתיות כהתניה לרכישת כלי נשק
הצעת החוק שמתגבשת בימים אלה ע"י נשיא רובע ברוקלין וסנאטור מקומי מבקשת לבחון את ההיסטוריה ברשתות החברתיות בשלוש השנים האחרונות של מי כל שיבקש לרכוש כלי נשק במדינה. גם היסטוריית החיפושים באינטנרט תעבור בדיקה. נשיא הרובע: "יותר מדי פעמים אנחנו מגלים אחרי אירועי ירי המונים כי היורה פרסם את דעותיו הקיצוניות ברשתות"

אריק אדמס, נשיא רובע ברוקלין, והסנאטור המקומי, קווין פאלמר, עובדים יחדיו כדי לקדם הצעת חוק המציעה בדיקה מקיפה ויסודית של כל חשבונות הרשתות החברתיות של מי שמבקש לרכוש כלי נשק במדינה.


חנות כלי נשק בניו יורק (צילום: פליקר)


ההצעה מגיעה על רקע הפיגוע הרצחני בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג. במסגרת הצעת החוק, רשויות אכיפת החוק במדינה יקבלו גישה להיסטורייה של אותו אדם ברשתות החברתיות, כמו גם היסטוריית החיפושים בשנה האחרונה. "אנחנו סבורים כי בדיקה של שלוש שנים האחרונות בחשבונות הרשתות החברתיות תצייר תמונה מדויקת של מי שביקש לרכוש כלי נשק. יותר מדי פעמים אנחנו מגלים אחרי אירועי ירי המונים כי היורה פרסם את דעותיו הקיצוניות ברשתות", אמר אדמס.

המתנגדים להצעת החוק טוענים כי היא תיפגע בפרטיות הציבור, אך אל טיעון זה השיב אדמס כי "כאשר המשטרה חוקרת אירוע ירי של כנופיות או שוד, למעשה כל אירוע שכלי נשק קשור אליו, הם גם חוקרים את ההיסטוריה של אותו אדם ברשתות החברתיות. הצעת חוק זו לא תהיה שונה מכך", הוא הסביר.


אריק אדמס, נשיא רובע ברוקלין (צילום: וו. סי. בי. אס.)

התנגדות נוספת מגיעה כמובן מהמתנגדים לפיקוח כלשהו על כלי הנשק, כמו גם מפעילים למען חופש הביטוי אשר טוענים כי הצעת החוק מגבילה חופש זה. מאידך, אדמס ופאלמר טוענים כי ניתן למצוא פתרונות להתנגדות, והם הדגישו את הצורך החיוני, לדעתם, של החלת הצעה זו.

YOU MIGHT ALSO LIKE