דו"ח מצב: שנה של אנטישמיות גואה בניו יורק
שתי תקיפות קשות במהלך החודש של אזרחים יהודים בברוקלין העלו לתודעה את גילויי האנטישמיות המתגברים השנה בניו יורק. 142 מקרים של גילויי שנאה, פיזיים ומילוליים נספרו עד כה השנה בעיר, יותר מכל אוכלוסיה ממוקדת אחרת

נתונים לא תמיד מספרים את כל הסיפור אבל לפעמים כן אפשר ללמוד מהם על מגמה מתפתחת. בניו יורק של 2018 המספרים בהחלט מצביעים על מגמה של ריבוי מקרי אנטישמיות ברחבי התפוח הגדול כאשר ניתן ללמוד גם כי היהודים בעיר מהווים את המטרה ה"פופולארית" ביותר ורוב פשעי השנאה בניו יורק מתרחשים נגד חברי הקהילה היהודית.


כתובות אנטישמיות באפר ווסט סייד בשבוע שעבר (צילום: טוויטר, Mark D. Levine)


רק במהלך החודש האחרון התרחשו כמה פשעי שנאה בולטים נגד חברי הקהילה, שניים מהם היו אירועים מכוערים של אלימות פיזית כלפי תושבי ברוקלין. הראשון מהם היה בשכונת בורו פארק כאשר ליפה שוורץ, יהודי חרדי בן 62 צעד בדרכו לבית הכנסת כאשר לפתע הותקף בידי נהג מונית בשם פארוק אפזל שהנחית על שוורץ אגרופים ובעיטות וגם כאשר שוורץ ניסה לברוח ממנו הוא תפס אותו באמצע הכביש והמשיך להכות אותו.

לא עבר יום אחד נוסף ועוד אירוע תקיפה של חרדי בברוקלין שהוכה באמצעות מקל בגבו וכתפיו ע"י צעיר שרדף אחריו כאשר עדים לאירוע הצליחו לעצור את התקיפה והצעיר נעצר כעבור זמן קצר באשמת פשע שנאה. שבוע לאחר מכן נמצאו ציורים של צלבי קרס והאותיות "KKK" המייצגות את ה"קו קלוקס קלאן" באפר ווסט סייד.

נתונים שהגיעו ממשטרת ניו יורק חשפו כי יותר מחצי מכל פשעי השנאה בניו יורק עד כה השנה, כוונו כלפי יהודים. המספר המדויק מצביע על 142 אירועי שנאה הכוללים תקיפות פיזיות, השחתת רכוש בבעלות יהודים וכתובות אנטישמיות כגון אלה שנמצאו באפר ווסט סייד. מספר גילויי השנאה כלפי יהודים בניו יורק הוא פי ארבעה מאשר כלפי אזרחים אפרו-אמריקאים.


ליפה שוורץ, כמה ימים לאחר התקיפה הקשה שעבר (צילום: BoroPark24)


על הקשר בין יהודים לניו יורק, העיר הכי מזוהה בארה"ב עם הקהילה היהודית, אין צורך להרחיב. ניו יורק היא העיר עם מספר היהודים הגדול בעולם, למעלה ממיליון וחצי המהווים כרבע ממספר היהודים בארה"ב כולה. רק בברוקלין, הרובע המזוהה יותר מכל עם הקהילה היהודית ישנם למעלה מחצי מיליון יהודים.

לאחר התקיפה השנייה החודש בברוקלין אמר המנהל האזורי בניו יורק-ניו ג'רזי של הליגה נגד השמצה, אוון ברנשטיין כי הארגון "מודאג מאוד מהתקיפות המחרידות ומגנה אותן באופן חד משמעי" והוסיף: "אנו לא יכולים לתת לאירועים כאלה להיהפך לשגרה חדשה. אנו נמשיך להציע את תמיכתנו נגד השנאה כדי שהעיר ניו יורק תישאר בטוחה עבור כולם".

דבר אחד מעניין הוא זהות התוקפים באירועים האנטישמים בניו יורק כאשר לפי המשטרה אף אחד מהתוקפים שנעצרו מזוהה למשל עם ארגון ימני קיצוני בארה"ב שכידוע הראו את פרצופם המכוער במספר הזדמנויות השנה, הזכורה מכל הגיעה כמובן לפני כמה ימים בפיטסבורג.


הקהילה היהודית בניו יורק סובלת מגילויי שנאה יותר מכל אוכלוסייה אחרת בעיר (צילום: becket) 


זהויות התוקפים משתנות מאירוע אחד לאחר כאשר אין תבנית קבועה המאפשרת למשטרת ניו יורק להתמקד בקבוצה כזו או אחרת המנסה לבצע פשעים אנטישמיים. "לפעמים הייתי רוצה שזה יהיה יותר ברור", אמר מארק מולינארי, מפקד כוח המשימה לפשעי שנאה במשטרה, "מבחינת זהויות, כולם תוקפים את כולם".


YOU MIGHT ALSO LIKE