לוס אנג'לס: העיר מציעה פתרון מעניין לבעיית חסרי הבית
בעלי בתים שיסכימו להקמת יחידות מגורים בחצר ביתם עבור הומלסים, יקבלו מימון של עשרות אלפי דולרים במסגרת תוכנית פיילוט חדשה של העיר שנועדה לסייע בהתמודדות עם המצוקה ארוכת השנים

בעיית חסרי הבית בלוס אנג'לס היא לא חדשה ומספרם בעיר לעומת ערים אחרות ברחבי ארה"ב הוא גדול מאוד. במאי האחרון, נתונים רשמיים שהגיעו מנציגי העיר הצביעו על 53,195 חסרי בית בלוס אנג'לס ולמרות שזו הייתה ירידה לעומת מספרם ב-2017 זה עדיין המון חסרי בית לעיר אחת, גדולה ככל שתהיה ומה גם שזו הייתה הירידה הראשונה במספר חסרי הבית בעיר מזה 4 שנים.


אוהלים של חסרי בית סמוך לסקיד רואו בלוס אנג'לס (צילום: AFP/ גטי אימג'ס)


אינספור ניסיונות נעשו בשנים האחרונות כדי להתמודד עם הבעיה, בין השאר באמצעות השקת תכנית חירום בהיקף של 20 מיליון דולר לבניית מקלטי חירום לדיור קצר מועד ברחבי העיר, קרוואנים חדשים שהוקמו בשכונת אל פואבלו בדאונטאון לוס אנג'לס בחודש הבא, במה שאמור להיות שלב אחד לפני העברתם לדיור קבוע.

בנוסף לכך קליפורניה קיבלה מהממשל בארה"ב הקצאה של כחצי מיליארד דולר על מנת לפתור את הבעיה שהפכה לאחת מסוגיות המפתח בסדר העדיפויות של המושל והמחוקקים במדינה. קליפורניה בכללה היא המדינה עם אחוז חסרי הגבוה ביותר, כ-20% מסך חסרי הבית בארצות הברית כולה, מספר העומד על כ-554 אלף.


מודל ליחידת ADU - accessory dwelling units (צילום: Cover)


הניסיון האחרון של לוס אנג'לס להתמודד עם בעיית דרי הרחוב הרבים הגיעה בדמות תוכנית פיילוט של העברתם לחצרי הבית של תושבים בעיר. במסגרת התוכנית, שאושרה בזכות תקציב של מיליון דולר שהעיר זכתה בו, מוצעת לבעלי בתים בלוס אנג'לס האפשרות לקבל סבסוד של בין 10 ל-30 אלף דולר תמורת כך שיסכימו לבניית יחידת מגורים (ADU - accessory dwelling units) בתוך החצר הפרטית שלהם כדי להשכיר אותה לחסרי הבית.

לשם מימון שכר הדירה חסרי הבית שישתתפו בפיילוט יקבלו סיוע כספי במשך שנתיים מרשות השירותים למען חסרי הבית במחוז לוס אנג'לס. הסבסוד לבעלי הבתים אגב, לא יגיע באמצעות מתן כסף בצורה ישירה אלא דרך הטבות מסים או תעריפים נמוכים להיתרים שונים שהעיר דורשת.


אחד מהבתים שנבנו בתוך חצרות הבית של תושבי היילנד פארק בפרויקט שהושק בשנה שעברה (צילום: ניו יורק טיימס)


צוות "החדשנות" של ראש העיר אריק גארסטי הוא הצוות שאחראי על בעיית מצוקת הדיור בעיר ועל תוכנית הפיילוט החדשה של חסרי הבית, שצפויה לצאת לפועל בעוד כחצי שנה, עם תחילת האביב. במשך חודשים הצוות נפגש עם קבוצות מיקוד של בעלי בתים בעיר, כדי לשמוע את דעתם ולבחון את השאלות העולות להם בנושא. "יש הרבה פחד כששומעים את המילה חסר בית, אולי זה לא הוגן אך זה נכון", אמרה רישל סאלדנה, בעלת בית שהייתה באחת קבוצות המיקוד.

ראש הצוות של העיר בעניין, אמנדה דאפלוס, אמרה על קבוצות המיקוד: "יש הרבה שאנחנו לא יודעים ולכן אנו שואלים מה ייקח בשביל שזה יעבוד ושזה יהיה מספיק מזמין עבור אנשים כדי לעשות הבדל". פרויקט דומה הוצא לפועל בשנה שעברה בשכונת היילנד פארק.

YOU MIGHT ALSO LIKE