ב-FBI בודקים: האם מישהו סייע לשולח חבילות הנפץ?
מעצרו של סזאר סאיוק בפלנטיישן שבפלורידה ביום שישי היווה אולי נקודת שיא, אבל רחוק מלהיות סוף החקירה. הבולשת הפדרלית חוקרת אם אדם אחד או יותר בדרום פלורידה סייעו לאיש, שהתגורר בטנדר מכוסה בכרזות התומכות בנשיא טראמפ ומוקיעות את מבקריו, בפשעי הטרור

מעצרו המהיר יחסית של אדם שהתגורר בטנדר שלו בחשד ששלח יותר מתריסר מטעני נפץ בדואר לדמויות בולטות במפלגה הדמוקרטית ומבין מבקריו של הנשיא טראמפ ברחבי ארה"ב אולי היתה נקודת השיא עד כה בחקירה הפדרלית העצומה שהמעשה הצית - אבל החקירה הזו רחוקה מסיום.


טוען ש"לא התכוון לפגוע" בנמעני חבילות הנפץ שלו... (צילום: FBI/ABC10)


סוכני ה-FBI ממשיכים לחפש אחר חשודים בדרום פלורידה שאולי סייעו לסזאר סאיוק, חשפן לשעבר שתיאר את עצמו כ"מקדם אירועי בידור" שנעצר בחנות לחלפי רכב בפלנטיישן שבמדינת השמש שלשום (שישי). בליל שישי תשאלו סוכני הבולשת הפדרלית אדם במחוז בראוורד, אולם לדברי מקורות במערכת אכיפת החוק, כיוון זה לא העלה דבר.

החוקרים כמובן עוברים במסרק דק על הטנדר של סאיוק שבו התגורר ובו לכאורה בנה את מטעני הצינור. הרכב מכיל אוצר בלום של ראיות, מחומרים לבניית פצצות ועד קבלות של כרטיסי אשראי. לדברי החוקרים הרכב, המכוסה במדבקות אהדה לנשיא טראמפ ואיבה למבקריו, מקשר ישירות את האיש בן ה-56, תושב אבנטורה, לפשע של משלוח מטעני הנפץ לדמויות מהנשיא לשעבר אובמה, המועמדת לשעבר לנשיאות הילארי קלינטון, הנדבן הביליונר ג'ורג' סורוס, השחקן רוברט דה נירו וראשי מערכת המודיעין לשעבר ג'ון ברנן וג'יימס קלאפר.

לדברי המקורות, סאיוק אמר לחוקרי ה-FBI, במהלך תשאול קצר במשרדי הבולשת במירמאר שבדרום פלורידה, כי לא התכוון לפגוע באיש מן הנמענים של חבילותיו. אולם בבולשת מבהירים כי החבילות לא היו מטעני דמה. לאחר מכן השתתק סאיוק על פי זכויות המירנדה שלו ודרש לשוחח עם עורך דין.


... אבל ה-FBI מבהיר: אלה לא היו מטעני דמה (צילום: AFP)


למרות שביצע את כל משלוח מטעני הנפץ מדרום פלורידה, סאיוק יועבר בקרוב לניו יורק, לאחר הופעה אחת בבית משפט פדרלי, כדי להיתבע בנפה הדרומית של ניו יורק במנהטן. זאת משום שלפחות חמש מ-14 החבילות נשלחו לשם, כולל זו שמוענה לברנן (המופיע כפרשן בעיקר ברשת NBC) במשרדי CNN.

למרות שיותר חבילות נשלחו לניו יורק מכל מדינה אחרת, מומחים רבים למשפט ואכיפת חוק טוענים כי העברת התיק לניו יורק מהווה "מחטף" קלאסי של תיק בעל תהודה לאומית שהיה אמור להישאר בדרום פלורידה. בראיון לעיתון מיאמי הראלד אמר תובע פדרלי לשעבר כי התובעת הפדרלית החדשה במיאמי, אריאנה פחארדו אורשן, קיבלה "טעימה" מהנפה הדרומית רבת העוצמה של ניו יורק.


אוצר בלום של ראיות. ה"טראמפ-מוביל" של החשוד (צילום: FBI)


במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי משרד המשפטים בוושינגטון הבירה בלטה פחארדו בהיעדרה מבימת הבכירים, שכללה את התובע הכללי ג'ף סשנס, ראש ה-FBI כריסטופר ריי והתובע הפדרלי של הנפה הדרומית בניו יורק, ג'פרי ברמן.

החשוד נלכד בזכות טביעת אצבע על החבילה שנשלחה לחברת בית הנבחרים מקסין ווטרס (דמוקרטית מקליפורניה) ושרידי ד.נ.א. מהחבילה שנשלחה לווטרס וזו שנשלחה לנשיא לשעבר אובמה. סאיוק מואשם בהעברת מתקן נפץ מעבר לגבולות מדינה, דיוור בלתי חוקי של מתקן נפץ, איומים על נשיא לשעבר ובכירי ממשל אחרים לשעבר, איום על התקשורת הבין-מדינתית ותקיפת סוכנים פדרליים. העונש הצפוי, אם יורשע בכל העבירות, הוא 58 שנות מאסר.

YOU MIGHT ALSO LIKE