סן פרנסיסקו מציגה: זכות הצבעה למהגרים
בניגוד למדיניות ההגירה הקשוחה של ממשל טראמפ, ראשי סן פרנסיסקו מנהיגים בדרך קבע מדיניות הרבה יותר נעימה כלפי מהגרים כאשר בבחירות המקומיות הקרובות תיושם ההחלטה המעניקה למהגרים בעיר הזדמנות להשפיע

סן פרנסיסקו תהפוך בתחילת חודש נובמבר לעיר הגדולה ביותר בארה"ב שתעניק זכות הצבעה למהגרים כאשר בעיר קבעו כי גם תושבים שאינם אזרחי ארה"ב, כולל מהגרים לא חוקיים יוכלו להצביע בבחירות המקומיות של מועצות בתי הספר. קצת יותר מ-40 אנשים כבר הספיקו להירשם עד כה.


הבחירות המקומיות הקרובות יציגו בפעם הראשונה את יישום החלטת סן פרנסיסקו להעניק את זכות ההצבעה למהגרים (ארכיון: The Plain Dealer)


אמנם להחלטה יש השפעה רק על הבחירות במערכות החינוך אך מכיוון שנושא ההצבעה של מהגרים נחשב לרגיש למדי, זו עדיין נחשבת קפיצה מדרגה משמעותית ביחס כלפיהם. ההחלטה הזו הפכה מיד גם לכלי פוליטי כאשר שמרנים כבר מתגאים בה ומנסים להשתמש בה בשדה המשחק הפוליטי לקראת בחירות האמצע הכלליות.

"זה פונה לסוג של הגיון שאומר ששינוי מגיע לארה"ב, אבל מגיע איכשהו מחוץ לחוק", אמר לואיס דסיפיו, פרופסור למדע פוליטי באוניברסיטת קליפורניה באירוויין. שאמן וולטון, חבר מועצת מחוז בתי הספר המאוחד בסן פרנסיסקו שכבר ב-2016 פעל למען הצעד הזה הסביר מדוע חשוב לדעתו להעניק זכות הצבעה למהגרים: "בסופו של דבר, זה מאוד חשוב שלמשפחות שילדיהם לומדים בבתי הספר שלנו תהיה אפשרות להשפיע".

וולטון אמר את הדברים גם כתגובה לאימרות חריפות שהגיעו מכיוון אנשי ימין קיצוני בארה"ב שגילו על כוונת סן פרנסיסקו להעניק זכות הצבעה למהגרים. אחת התגובות צויצה בטוויטר ע"י טרוויס אלן, רפובליקן מקליפורניה שזעם על ההחלטה: "המפלגה הדמוקרטית במדינה הלכה רחוק מדי, הגיע הזמן להחזיר את קליפורניה!".


אחד מהתיכונים בסן פרנסיסקו. בכל הקשור לתחום החינוך, למהגרים הלא חוקיים בעיר תהיה אפשרות להשפיע (צילום: sfgate)


קליפורניה מזוהה כמדינה עם היחס המקבל ביותר כלפי מהגרים לא חוקיים, יחס הכולל אפשרות להוציא רישיון נהיגה מיוחד, הטבות בשכר לימוד וגם הענקת סיוע רפואי לילדים. המהגרים כאמור לא יוכלו להצביע בבחירות המדינה או בבחירות הפדרליות ובמסגרת הבחירות למועצות בתי הספר יקבלו קלפי נפרדת משלהם ויהיו מחויבים למסור את שמם, כתובתם ותאריך הלידה שלהם.

YOU MIGHT ALSO LIKE