חייל לשעבר ביחידת הריינג'רס תובע את מחוז לוס אנג'לס: "סוהרים לא עצרו את תקיפתי"
רולאנד וון, לוחם ששירת בעיראק ובאפגניסטן בין 2005 ל-2010, נעצר בחשד לנהיגה בשכרות שגרמה לתאונת דרכים לפני כשנה. על פי התביעה שהגיש, וון הותקף במהלך מהומות שנרשמו בבית הכלא במרכז העיר, והסוהרים לא עשו דבר כדי לעצור את התקיפה. "עד היום, התובע סובל מעיוות קבוע בזרוע, מנוירופתיה, כאב והיעדר ניידות", נטען בתביעה

רולאנד וון, תושב העיר לנקסטר ויוצא צבא אשר שירת ביחידת הריינג'רס, הגיש בשבוע שעבר תביעה כנגד מחוז לוס אנג'לס בטענה שהמשטרה לא העניקה לו סיוע כאשר הותקף פיזית ע"י אסירים לאחר שנעצר בחשד לנהיגה בשכרות.


בית המשפט של מחוז לוס אנג'לס (צילום: ויקיקומונס)


האירוע התרחש בשנה שעברה בבית המעצר המרכזי של המחוז, הממוקם במרכז העיר לוס אנג'לס. כעת טוען וון כי השוטרים פעלו ברשלנות ושזכויותיו האזרחיות נפגעו בעקבות האירוע. במסמכי התביעה נכתב כי וון דורש פיצוי כספי בעקבות האירוע, אך אין פירוט מעבר לכך.

כאמור, וון שירת ביחידת הריינג'רס בין השנים 2005 ל-2010. הוא נשלח למשימות קרביות בעיראק ובאפגניסטן וכמעט נהרג כאשר מטען מאולתר התפוצץ בקרבת מקום אליו. על שנות השירות שלו הוענק לו לב הארגמן, עיטור צבאי המוענק ע"י הנשיא לפצועי צבא. 

וון נעצר בראשית חודש ספטמבר בשנה שעברה לאחר שנחשד שהוא נהג בשכרות בתאונת דרכים שבה היה מעורב עם אופנוע. על פי התביעה, שלושה שבועות לאחר המעצר וון ומספר אסירים נוספים התעמלו על גג בית המעצר. במקביל לכך, מהומה פרצה באחד האגפים בבית הכלא. וון טוען שבדיעבד הבין כי מדובר באגף שבו שוהים אסירים הומוסקסואלים וכאלה בעלי הגדרות מיניות שונות אשר זקוקים להפרדה מיתר האסירים.


רולאנד וון, תובע את המחוז בגין רשלנות (צילום: CNS)


הסוהרים ריססו בגז מדמיע כ-100 אסירים, ואז שלח אותם אל גג הבניין בו הופרדו מוון והאסירים שהתעמלו עמו. זמן קצר לאחר מכן הצליחו האסירים שהובאו לגג לפרוץ את ההפרדה ולתקוף את וון ואת חבריו. על פי מסמכי התביעה, אף אחד מהסוהרים לא ניסה להפריד ו-וון טוען שהם אף צחקו במשך ימים שלמים על האירוע, תוך כדי צפייה בקלטות האבטחה.

וון סבל מחבלה בזרוע ימין, וכעבור ימים בודדים התפתח בו זיהום. למרות שהתחנן לראות רופא, הדבר לא התאפשר ע"י הסוהרים עד ה-9 באוקטובר, אז נאמר לו שמדובר בזיהום אלים שסיכוי ההישרדות שלו עומדים על 50% בלבד. "עד היום, התובע סובל מעיוות קבוע בזרוע, מנוירופתיה, כאב והיעדר ניידות", נכתב במסמכי התביעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE