עצור ראשון בעקבות מהומות הימין הקיצוני במנהטן
גבר בן 38 שהשתייך לארגון הימין הקיצוני "פראוד בויז" נעצר בחשד שהיה מעורב במהומות, שפרצו בעקבות התקלויות של חברי הארגון עם מפגינים מארגון אנטיפה. ההתקלויות פרצו בתום נאום של מנהיג ארגון הימין גאווין מקאינס במנהטן

מעצר ראשון בהמשך למהומות הימין הקיצוני במנהטן בשבוע שעבר: משטרת ניו יורק עצרה גבר בחשד שהיה מעורב במהומות ביום שישי שעבר ובתקיפה שאירעה במהלכן. העצור השתייך לקבוצת "פראוד בויז" בהובלת איש הימין הקיצוני גאווין מקאינס שעמדה במרכז האירוע.


פעילי הימין הקיצוני תוקפים באלימות אדם אחר (צילום: סנדי באצ'ום)

ג'פרי יאנג, 38, תושב העיר, נעצר אמש (חמישי) בחשד למעורבות במהומות וניסיון תקיפה. הוא אחד מ-12 האנשים שהמשטרה הגדירה כדרושים לחקירה בהמשך לתקרית מיום שישי שעבר. המהומות החלו בהמשך להפגינה של פעילי ארגון השמאל אנטיפה מחוץ למרכז הרפובליקני בעיר, The Metropolitan Republican Club, במהלך הרצאה שנשא שם מקאינס. תומכיו ופעילי הארגון שהוא עומד בראשו החלו תחילה לתקוף את המפגינים אך בהמשך הערב הם יצאו למסע תוקפנות אלים ומסוכן במהלכו נראו מכים אנשים חפים מפשע ללא כל התגרות מוקדמת.

פראוד בויז, הארגון בראשו עומד מקאינס, הוא ארגון אלים, אולטרה-לאומני שהוגדר על ידי מספר ארגונים כקבוצת שנאה. הארגון הוקם בספטמבר 2016, זמן קצר לפני ניצחונו של טראמפ בבחירות לנשיאות. הוא מקבל גברים בלבד ומקדש ערכים שוביניסטיים ושמרניים, כמו גם תומך באלימות נגד פעילי שמאל בכלל וארגון אנטיפה בפרט. הארגון הוקם על ידי מקאינס, ממקימי גוף התקשורת Vice, שניסה להרחיק עצמו מהעמדות הקיצוניות של הארגון לאחר אירועי שרלוטסוויל אולם אינו שונה מפעיליו באופן מהותי.


עומד בראש ארגון שהוגדר כארגון שנאה. גאווין מקאינס (צילום מסך מיוטיוב)


ההזמנה של מקאינס לאירוע משכה את תשומת הלב של ארגוני השמאל וערב קודם להרצאתו רוססו כתובות אנרכיסטיות על קירות המועדון הרפובליקני, חלונות נופצו והושארו עלונים לגינוי ההרצאה. בתגובה לאירוע המשטרה הציבה לא פחות מחמישים שוטרים במדים באירוע עצמו כדי לנסות ולשמור על הסדר, ניסיון שכשל.

המהומות החלו דקות לאחר שהמשטרה ליוותה את מקאינס ל-60 חברי ארגון נוספים אל מחוץ למבנה המועדון באפר איסט סייד במנהטן, בניסיון להפרידם פיזית מכמה עשרות מפגיני השמאל שהיו בחוץ. כשני רחובות משם החלו פעילי שני הצדדים להתגרות אלה באלה וכמה מאנשי הפראוד בויז פרצו את הליווי המשטרתי ותקפו את פעילי השמאל. משם האלימות המשיכו לאורך כמה רחובות, כולל באיסט וילג' אליו נסעו אנשי הפראוד בויז כשהם בגילופין.

YOU MIGHT ALSO LIKE