רון דה-סאנטיס הרפובליקני: "אם אבחר, אהיה המושל הכי פרו-ישראלי בארה"ב"
הקרב על הכס הבכיר בפלורידה נמשך, וחבר הקונגרס אשר מתמודד על המושב הנכסף הגיע לבית כנסת במהלך סוף השבוע. עוד הבטיח לפעול כנגד תנועת ה-BDS ולדאוג לכך ש"אל על" תמשיך לטוס למיאמי. על טקס פתיחת השגרירות שבו נכח סיפר כי "זה היה פשוט מדהים"

רון דה-סאנטיס, מועמדת המפלגה הרפובליקנית לתפקיד מושל מדינת פלורידה, טען השבוע כי יהפוך למושל "הכי פרו-ישראלי בארצות הברית" אם תושבי מדינת השמש הזורחת יבחרו בו. "אם חושב שאני מסוגל להתחייב בצורה אמינה: ברגע שאכנס לתפקיד, לתושבי פלורידה יהיה את המושל הכי פרו ישראלי בכל ארצות הברית", הוא אמר במהלך ביקור בבית כנסת בסוף השבוע.


דה-סאנטיס, מועמד לתפקיד המושל אשר תומך נלהב של ישראל (צילום: AP)


דה-סאנטיס אף ציין כי נכח בפתיחת השגרירות האמריקאית בירושלים כחלק מתפקידו כחבר קונגרס: "מכל הדברים המקצועיים שראיתי במהלך חיי, להגיע לטקס בשגרירות שלנו בירושלים היה אחד הטובים. זה היה פשוט מדהים", הוא שיחזר. במהלך ביקור זה נפגש חבר הקונגרס עם ראש הממשלה נתניהו.

כמובן שתמיכה בישראל אינה דבר חדש בפוליטיקה האמריקאית, בטח במדינה כמו פלורידה שבה יש אוכלוסייה ישראלית ויהודית גדולה. מעבר לכך שהבטיח שהביקור הרשמי הראשון שלו יהיה לישראל, דה-סאנטיס אף הבטיח למנות לתפקידים בכירים במשרד החינוך ובמכללות רק אנשים שיהיו מוכנים להילחם בתופעות האנטישמיות במוסדות החינוך, לרבות תופעות שהפכו שכיחות יותר כגון פעילי ארגון BDS. הבטחה נוספת שאמר בבית הכנסת היא שידאג לשימור הטיסות הישירות בין מיאמי לישראל. לא ברור כיצד ישפיע על כך, שכן מדובר בקו שמפעילה "אל על" ולא חברה אמריקאית.


דה-סאנטיס בבית הנבחרים יוצא להגנת ישראל (צילום: CSPAN)


דה-סאנטיס הינו יליד העיר ג'קסונוויל. לאחר שלמד באוניברסטאות בכירות כמו ייל והרווארד, הצטרף לחיל הים האמריקאי. בשנת 2012 קיבל 57.3% מהקולות ונבחר לייצג את המחוז השישי של פלורידה בוושינגטון די. סי.. הוא נבחר בשנית כעבור שנתיים, הפעם עם 62.5% מהקולות. לפני שנתיים נבחר שוב עם 58% מהקולות לאחר שתחילה הודיע על פרישה ובהמשך חזר בו מן ההחלטה.

YOU MIGHT ALSO LIKE