ברוקלין: חשד לפשע שנאה נוסף נגד חרדי
יום אחד בלבד לאחר תקרית בבורו פארק שתועדה ע"י מצלמות אבטחה, חרדי נוסף הותקף בברוקלין, הפעם בקראון הייטס ע"י צעיר שרק חצי שעה לפני כן שוחרר ממעצר בגין גניבה

תקיפה שנייה תוך יומיים של יהודי חרדי בברוקלין התרחשה אתמול בשכונת קראון הייטס כאשר צעיר אפרו-אמריקאי רדף אחרי הגבר החרדי, שזהותו עדיין לא ידועה והיכה בו בגב בכתפיים עם מקל שנשבר מעוצמת המכות. הגבר החרדי ניסה בתחילה לברוח ולהסתתר בתוך מכבסה אוטומטית השייכת ליהודים אף הצעיר איתר אותו שם והחל להלום בו.


המשטרה השתלטה על התוקף ביחד עם עדי ראייה שמיהרו למקום (ארכיון: Flickr)


לא ברור אם לאירוע, שנחקר כפשע שנאה קדם עימות כלשהו בין השניים אך מה שכן ברור הוא שהתוקף שוחרר רק חצי שעה לפני האירוע ע"י משטרת ניו יורק לאחר שנתפס גונב מחנות. עדי ראייה שהבחינו באירוע מיהרו לזירה, מנעו מהתוקף להמשיך ולהכות את הגבר החרדי ואף סייעו בתפיסתו כאשר ניסה לברוח מהמקום, ביחד עם המשטרה וארגון המתנדבים "השומרים".

הזמן של הצעיר מחוץ לתחנת המשטרה היה קצר מאוד כאמור והוא הוחזר לשם כדי לקבל את האישומים החדשים שלו, תקיפה פלילית, הטרדה, אחזקה לא חוקית של כלי נשק ופשע שנאה.

בינתיים, החרדי שהותקף ביום ראשון זוהה כרב ליפה שוורץ כאשר אתר "ישיבה וורלד ניוז" דיווח כי התוקף שלו, נהג המונית פארוק אפזאל הואשם רק ב"רואד רייג'" והאישום הראשוני של פשע שנאה בוטל ע"י המשטרה. זאת למרות ששוורץ סיפר לאתר האינטרנט החרדי כי אפזאל צעק תוך כדי התקיפה כי הוא רוצה "להרוג את כל היהודים" לצד קריאות חוזרות של "אללה".


חרדים בשכונת קראון הייטס (ארכיון: totpi)


המנהל האזורי בניו יורק-ניו ג'רזי של הליגה נגד השמצה, אוון ברנשטיין התייחס לאירועים ואמר כי הארגון "מודאג מאוד מהתקיפות המחרידות ומגנה אותן באופן חד משמעי" והוסיף: "אנו לא יכולים לתת לאירועים כאלה להיהפך לשגרה חדשה. אנו נמשיך להציע את תמיכתנו נגד השנאה כדי שהעיר ניו יורק תישאר בטוחה עבור כולם"

YOU MIGHT ALSO LIKE