פייסבוק: "רק" 30 מיליון חשבונות נפרצו במתקפה הגדולה
לאחר שהחברה דיווחה על פריצה וחשיפה לפרטי 50 מיליון משתמשים היא הודיעה כי המספר נמוך משחשבו תחילה. עם זאת, ההאקרים נחשפו לפרטי מפורטים במיוחד בכמחצית מהחשבונות. ה-FBI חוקרת

הפריצה לחשבונות פייסבוק: החברה הודיעה היום (שישי) כי כמעט 30 מיליון חשבונות פייסבוק נפרצו ופרטי בעליהם נגנבו על ידי האקרים, מספר נמוך מה-50 עליהם דיווחה לראשונה לפני כשבועיים. באירוע פרצת האבטחה החמור ביותר בתולדות החברה, ההאקרים השיגו גישה למספרי הטלפון וכתובות האימייל של המשתמשים. במקרה של כמחצית מהחשבונות שנפרצו, ההאקרים השיגו פרטים נוספים ואישיים יותר.

החברה תעדכן בקרוב את 30 מיליון המשתמשים שחשבונותיהם נפרצו. פייסבוק (אילוסטרציה)


סגן נשיא פייסבוק גיא רוזן אמר היום (שישי) בשיחה עם כתבים שה-FBI פתח בחקירת הפריצה וכי החברה התבקשה לא לדון בפומבי בזהות של מי שעשוי להיות אחראי לה. עוד נמסר מפייסבוק, כי יתכן שהיא אינה מודעת למלוא היקף מתקפת ההאקרים והיא לא שוללת שהיו דליפות מידע נוספות שקשורות אליה. החברה תמשיך לחקור "דרכים נוספות בהן האנשים שמאחורי המתקפה ניצלו את פייסבוק".

מתוך כ-30 מיליון החשבונות שנפרצו, ההאקרים השיגו כאמור גישה נרחבת לפרטי כמעט מחצית מהחשבונות. ב-14 מיליון חשבונות אלו ההאקרים השיגו גישה מפורטת לשם המשתמש, המגדר, שפת השימוש, דת, עיר מגורים ועיר מוצא, תאריך לידה, השכלה, עשרת המקומות האחרונים שהם עשו מהם צ'ק אין או תייגו, 15 החיפושים האחרונים שלהם ועוד. החברה תודיע לכל 30 מיליון המשתמשים שפרטיהם נחשפו ותספק מידע נוסף במרכז הסיוע שלה.

ה-FBI חוקרת. סגן נשיא פייסבוק גיא רוזן (צילום: פייסבוק)

המטה האירופי של פייסבוק יושב באירלנד ומתוקף כך החברה שם מפוקחת על ידי רשויות המדינה. דוברת מטעם רשות המידע באירלנד אמרה היום כי "העדכון של פייסבוק היום הוא משמעותי שכן היא מאשרת שהפרטים האישיים שלך מיליוני משתמשים נלקחו על ידי מבצעי המתקפה הזו". המתקפה הובילה את החברה לצעד חסר תקדים של ניתוק 50 מיליון החשבונות החשודים כפרוצים כמו גם 40 מיליון חשבונות נוספים רק כאמצעי זהירות.

על פי הדיווח של פייסבוק, ההאקרים ניצלו שורה של באגים בפלטפורמה שלה. הפרצה קיימת לטענת החברה מאז יולי 2017 אך לא זוהתה ולא נסתמה עד החודש שעבר. למרות הודעת החברה מהיום ששופכת מעט אור על המתקפה הגדולה, ישנם פרטים רבים שעדיין לא ידועים מעבר לזהות התוקפים, כמו למשל האם הם סימנו משתמשים בעלי מאפיינים מסוימים או ממקום מסוים.

YOU MIGHT ALSO LIKE