אתם לא חייבים לעבור ניתוח: גם כשזה כואב, אנטיביוטיקה יכולה לטפל בדלקת התוספתן
מסתבר שיש מקרים של דלקת תוספתן לא מסובכת שניתן לפתור באמצעות מתן טיפול אנטיביוטי וללא צורך בניתוח. כך עולה ממחקר חדש שנמשך חמש שנים

מחקר שנמשך חמש שנים מצא, שבמקרים רבים של דלקת התוספתן (אפנדיציט) לא מסובכת, לא נדרש ניתוח.

יש עוד אפשרות לטיפול באפנדיציט, פרט לניתוח 

מספר ניסויים אקראיים שנערכו בעבר הצביעו על כך, שטיפול בדלקת באמצעות אנטיביוטיקה הוא בטוח ויעיל יותר מאשר ניתוח. עם זאת, ההשפעות ארוכות הטווח של ההימנעות מהוצאת התוספתן אינן ברורות. כעת, מחקר חדש, מציג ממצאים מעניינים.

החוקרים עקבו אחר 256 מטופלים שאובחנו עם דלקת תוספתן לא מסובכת, במשך חמש שנים. המשתתפים חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות, כשאחת מהן קיבלה אנטיביוטיקה במקום לעבור ניתוח. יש לציין, כי המשתתפים במחקר אובחנו עם מקרים של דלקת ללא פגיעה בתוספתן עצמו, עם ספירה נמוכה של כדוריות דם לבנות וללא חסימות במתן צואה.

לעתים, אנטיביוטיקה יכולה לטפל בדלקת באופן יעיל ולא פולשני

מהמחקר עולה, כי 60 אחוז מהמשתתפים לא נדרשו לעבור ניתוח תוספתן. מתוך 100 משתתפים שעברו את הניתוח, 70 אחוז נדרשו לכך בשנה הראשונה של המחקר. ההחלטה לבצע את הניתוח עמדה לשיקול דעתו של המנתח המטפל בלבד, שיכול היה להוביל לניתוח רבים יותר מהנדרש.

לדברי הרופאים, כשבדיקת CT מצביעה על דלקת תוספתן לא מסובכת, ניתן להציג למטופל גם את האפשרות של טיפול באמצעות אנטיביוטיקה.

YOU MIGHT ALSO LIKE