הדלקת בדרכי השתן שוב חזרה? כך תוכלי למנוע אותה או לצמצם את הסיכוי להופעתה
מחקר חדש מחזק ממצאים של מחקרים קודמים, לפיהם נשים יכולות למנוע הישנות של דלקות וזיהומים בדרכי השתן באמצעות שתיה מרובה של נוזלים

בדרך כלל כדאי לנשים לשתות כמות גדולה יותר של מים מזו המומלצת לכלל האוכלוסייה. זאת, על מנת למנוע זיהומים חוזרים ונשנים בדרכי השתן או דלקות (U.T.I, Urinary Tract Infections). נכון להיום, מחקרים שנערכו בנושא הצביעו על כך ששתיית מים מועילה. כעת, מחקר חדש מחזק את ממצאי המחקרים הקודמים, ומצא שנשים ששתו יותר מים אכן חוות פחות זיהומים.

שתי יותר מים ותמנעי את הדלקת הבאה

החוקרים בדקו 140 נשים שאובחנו עם דלקות חוזרות ונשנות בדרכי השתן. הנשים שהשתתפו במחקר שתו פחות מליטר וחצי של מים מדי יום וחוו 3.3 מקרים בממוצע של דלקות בשלפוחית השתן, במהלך השנה שקדמה למחקר.

החוקרים חילקו את הנשים באופן אקראי לשתי קבוצות: אחת המשיכה לצרוך את כמות המים שצרכה עד כה והקבוצה השנייה נדרשה לצרוך ליטר וחצי נוספים מדי יום. הנשים בקבוצה הראשונה, קבוצת הבקרה, חוו בממוצע 3.2 מקרים של זיהומים בדרכי השתן במשך השנה בה השתתפו במחקר. הנשים ששתו כמות גדולה יותר של מים חוו בממוצע 1.7 מקרים של זיהומים בדרכי השתן במשך השנה בה השתתפו במחקר.

הוסיפי ליטר וחצי מים לתצרוכת היומית שלך 

לדברי החוקרים לא ידוע מהו אחוז הזיהומים החוזרים ונשנים בקרב נשים ששותים כמויות מים מועטות. אך כעת ניתן לומר שיש ממצאים שמצביעים על האפשרות לצמצם את הדלקות והזיהומים בדרכי השתן. לפי הממצאים, יש לשתות יותר מים.

YOU MIGHT ALSO LIKE