רוצים לאכול בריא יותר? תנמיכו את המוזיקה...
אתם בטח שואלים את עצמכם מה הקשר בין א' ל-ב' והתשובה לכך נמצאה במחקר חדש שקבע כי שמיעת מוזיקה בווליום נמוך גורמת לנו לאכול דברים בריאים יותר וההיפך

בין מגוון הסיבות הגורמות לאנשים לבחור באוכל פחות בריא נוספה סיבה חדשה ומעניינת במיוחד, מוזיקה. כן כן, המוזיקה שאתם שומעים או יותר נכון הווליום שלה, משפיע על קבלת ההחלטות שלכם כאשר אתם צריכים לבחור בין מאכל בריא יותר לבריא פחות.


זהירות, אוכל לא בריא בדרך! (צילום: kampustoday)


מחקר חדש מצא שלקוחות במסעדות נוטים לבחור אוכל עמוס בקלוריות ושומן כגון בשר אדום או עוגות כאשר מוזיקת הרקע מושמעת בווליום גבוה ולהיפך, כאשר המוזיקה נמוכה יותר הסבירות לכך שתבחרו במאכל בריא היא גבוהה הרבה יותר. הדבר המפתיע אולי מהמחקר הוא שסגנון המוזיקה כלל לא משנה כלומר, גם אם תשמעו שיר רגוע בעוצמה גבוהה כנראה שתבחרו באוכל לא בריא ואם תשמעו למשל האבי מטאל בעוצמה נמוכה סביר שתבחרו באוכל בריא יותר.

שימו לב, אותו עיקרון פועל גם כאשר הולכים לעשות קניות בסופר שם מוזיקת רקע בעוצמה גבוהה יותר עלולה לגרום לכם להתעלם מהמדפים היותר בריאים בסופר ולבחור במוצרים הפחות בריאים.

"מוזיקה בעוצמה גבוהה גורמת לכם להיות יותר נרגשים פיזית, פחות מאופקים ובעלי סבירות גבוהה לבחור משהו מפנק", אמר מחבר המחקר הראשי דיפאיאן ביסוואס, פרופסור לעסקים ושיווק באוניברסיטת דרום פלורידה בטמפה, "מוזיקה רגועה גורמת לנו להיות רגועים ומודעים יותר ומעלה את הסבירות שנבחר דברים שיהיו טובים יותר עבורנו בטווח הרחוק".


הבחירה שלכם תלויה במוזיקה שאתם שומעים (צילום: istock)


דוגמה אחת לניסוי שבוצע במסגרת המחקר היא קבוצת סטודנטים שהושמעה להם מוזיקה קלאסית בעוצמות שונות והם התבקשו לבחור בין סלט פירות ועוגת שוקולד. כאשר המוזיקה הייתה רועשת יותר 56% בחרו בסלט הפירות וכאשר המוזיקה הייתה רכה יותר, 86% בחרו באופיה הבריאה יותר של סלט הפירות.

"זו לא החלטה מודעת לגמרי להזמין מאכל בעל ערך קלורי גבוה", אמר מחבר המחקר שסיכם בצורה הטובה ביותר: "לפעמים, כשהמוזיקה רועשת אתה פשוט הולך על הצ'יפס".

YOU MIGHT ALSO LIKE