ניו יורק: ארבעה מרצים בקולג' ג'ון ג'יי מעורבים בשערוריית סמים וסקס
הקולג' שייך לאוניברסיטה העירונית ומכשיר אנשים בתחומי הצדק המשפטי. הארבעה יצאו לחופשה בתשלום עד לבירור הנושא

מספר מרצים בקולג' ג'ון ג'יי לצדק משפטי בניו יורק מעורבים בשערוריית מין וסמים עם סטודנטיות. על פי החשדות שנבדקים כעת על ידי משרד התובע המחוזי במנהטן בעקבות תלונות שהוגשו, המרצים סיפקו לסטודנטיות סמים והזמינו אותן למסיבות בהן סופקו סמים על מנת לקיין איתן יחסי מין. קולג' ג'ון ג'יי שייך לאוניברסיטה העירונית של ניו יורק (CUNY) שממומנת מכספי ציבור.

בניין ג'ון ג'יי במידטאון מנהטן (צילום: ניו יורק דיילי ניוז)

בראיון לניו יורק פוסט סיפרה נעמי הבר, בת למשפחה חסידית ממחוז רוקלנד, על מה שקרה לה. הבר, כיום בת 24, דיווחה כי אנתוני מרכוס, ראש המחלקה לאנתרופולוגיה לשעבר, אנס אותה באלימות כשהייתה בת 21, לאחר לילה רווי אלכוהול במהלך כנס אקדמי בוושינגטון. "הוא שם את ידיו סביב הצוואר שלי, חנק אותי בתי הידיים וחדר אליי בלי אזהרה. הדבר היחיד שיכולתי לעשות הוא להתנתק". האונס לא דווח למשטרה.

הבר, שסיימה את לימודיה בג'ון ג'יי בינואר האחרון, ריק קרטיס, מרצה לאנתרופולוגיה בן 64 שעובד בג'ון ג'יי מזה כ-30 שנה, ניסה לשדל אותה לקיים יחסים עם עמיתיו, כולל פעם אחת בה היה לו אורח מהרווארד שהוא סיפר לו כי יש לו "צעירה יהודית לוהטת להכיר לו".תלונה נוספת התייחסה ללאונרדו דומינגז, מרצה מתחיל בן 27, שלטענתה הטריד אותה מינית לאורך תקופה ארוכה למרות בקשות חוזרות שיפסיק.

הבר ומתלוננת נוספת, קלודיה קוג'וקארו, סיפרו כי קרטיס, מרצה שידוע בקהילה האקדמית בעיר על מחקריו בתחום השימוש בהרואין, מכר והשתמש בסמים לעתים קרובת במשרדו בקולג'. הבר וסטודנט נוסף סיפרו כי עישנו מריחואנה עם קרטיס וכן שראו ציוד לשימוש בסמים במשרדו כולל מקטרת ("פייפ") ומחטים.

אנתוני מרקוס סירב להגיב. עורכת הדין של דומינגז דחתה את ההאשמות ואמרה כי הן "נתעבות ושקריות לחלוטין".עורך דין שמייצג את קרטיס טען כי קוג'וקארו מונעת מנקמת על שלא התקבלה למסלול הדוקטורט – עובדה שהיא לא מכחישה אך טוענת כי אינה רלוונטית – והוסיף כי מאחר שקרטיס עוסק בנושאים של סמים ומיניות הוא חשוף במיוחד להאשמות שווא מהסוג שהבר וקוג'וקארו הגישו.

מרקוס, דומינגז, קרטיס ומרצה נוסף שהופיע בתלונות לא חזרו ללמד בסמסטר שהחל לאחרונה ונמצאים כולם בחופשה בתשלום עד לבירור הנושא.

YOU MIGHT ALSO LIKE