תזכרו עם השיניים: יש קשר בין בריאות הפה לבין סרטן ודמנציה
מחקר חדש מצא, שנוכחות של חיידקי פה מסוג מסוים עלולים לגרום למספר סוגים של שבץ, כולל דימומים במוח ושבץ שמוביל לדמנציה

מסתבר שחיוך בריא הוא לא רק תוצאה של צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי וביקורים בתדירות קבועה אצל רופא השיניים. שמירה על בריאות תקינה של הפה יכולה לסייע בהגנה מפני סוג מסוים של שבץ. כך עולה ממחקר שנערך בקרב חולים שלקו בשבץ חמור. 


שמירה על בריאות תקינה של הפה יכולה לסייע בהגנה מפני סוג מסוים של שבץ

ממצאי המחקר הצביעו על קשר בין נוכחות חיידקי פה, בשם 
cnm-positive Streptococcus mutans, לבין סוג מסוים של שבץ, שנובע מדימום תוך-מוחי (ICH). באמצעות סריקת MRI, מצאו החוקרים גם נוכחות של חיידקי cerebral microbleeds (CMB), שגרמו לדימומים מוחיים קטנים. הדימומים עלולים לגרום לדמנציה ולהחמיר אותה באופן מובהק בקרב מי שאובחנו עם מוטציות חיוביות של חיידקי הפה cnm, בהשוואה לאלה שלא אובחנו עם החיידקים.

לדברי החוקרים בשמירה על בריאות הפה נבדקים מספר שיניים, מספר חורים בשיניים ומחלות חניכיים. כל אלה נקשרים בסיכון מוגבר לירידה קוגניטיבית או לדמנציה. 

החוקרים מצאו, כי אותם החיידקים שגורמים למחלות חניכיים, ממלאים תפקיד גם בהתפתחות סרטן הלבלב. במחקר נוסף, שנמשך 10 שנים ונערך בקרב 70,000 משתתפים, מחלות חניכיים נקשרו למוות מסרטן ובעיקר לסרטן הלבלב. המחקרים האמורים הוכיחו לראשונה, כי החיידקים הגורמים למחלות חניכיים יכולים להתפשט מהפה לחלקים אחרים של הגוף. יתכן וההתפשטות מתרחשת בשילוב עם החיידקים האחרים שנמצאים במנגנונים מרכזיים אחרים של הרס הרקמות בהן התפשט הסרטן. 


מניעה ואבחון מוקדם של מחלות חניכיים חשובים מאוד לא רק לבריאות הפה, אלא גם לרווחה הכללית

החוקרים מציינים, כי מניעה ואבחון מוקדם של מחלות חניכיים חשובים מאוד לא רק לבריאות הפה, אלא גם לרווחה הכללית. אם כן, מתי בפעם האחרונה ביקרתם אצל רופא השיניים. אם אתם לא מצליחים להיזכר הגיע הזמן לקבוע ביקור.

YOU MIGHT ALSO LIKE