ג'ו ביידן: כריסטין פורד לא צריכה לעבור את מה שעברה אניטה היל
ביידן, שעמד בראש הועדה ששמעה את עדותה של היל בשימוע המועמדות לעליון של קלרנס תומס לפני 27 שנים, מצטער על ההשמצות נגדה וקורא לחבריו ללמוד מהמקרה: "יש להתייחס למתלוננת נגד קוואנו בכבוד". ביידן מוזכר כמתמודד אפשרי מטעם הדמוקרטים בבחירות 2020

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן קרא לסנאט לחקור את התלונה נגד המועמד לבית המשפט העליון ברט קוואנו טוב יותר מחקירת התלונה של אניטה היל ב-1991. ביידן עמד אז בראש ועדת המשפט של הסנאט ששמעה את דבריה של היל במהלך השימועים לקראת מינויו של קלרנס תומס לבית המשפט העליון, ועתה הוא מצטער על האופן בו טופלה תלונתה.


ג'ו ביידן בראיון (צילום: NBC)


בראיון לרשת NBC אמר ביידן, שכיהן כסגנו של ברק אובמה בשתי הקדנציות: "אניטה היל הושמצה על ידי רבים מעמיתיי כאשר התלוננה. הלוואי ויכולתי לעשות יותר משעשיתי כדי למנוע את השאלות שהיא נשאלה והאופן בו נשאלו". המקרה של היל עלה לאחרונה לכותרות עם ההשוואה המתבקשת לתלונתה של הפרופסורית מקליפורניה, כריסטין בלייזי פורד, לפיה המועמד קוואנו תקף אותה מינית כשהיו תלמידי תיכון. ביידן, שאומר עכשיו שהוא מקווה שעמיתיו בסנאט הפיקו לקחים מהמקרה ההוא, מוזכר כמתמודד אפשרי מטעם המפלגה הדמוקרטית בבחירות 2020.

"החרטה הגדולה ביותר שלי היא שלא ידעתי איך אני יכול להשתיק חברי סנאט, בגלל שהם היו חברי סנאט, אבל הם תקפו את דמותה של היל. תחת חוקי הסנאט לא יכולתי להשתיק אותם עם הפטיש ולומר שהם לא יכולים לשאול את השאלה הזו, למרות שניסיתי". ביידן הדגיש כי הוא תמך בהיל, האמין לה והצביע נגד מינויו של תומס לבית המשפט העליון. היל, מרצה למשפטים באוניברסיטת אוקלהומה, האשימה את תומס בהטרדה מינית בזמן שעבדו יחד.


פרופ' אניטה היל בזמן עדותה נגד השופט קלרנס תומס בסנאט (צילום: GettyImages)


ביידן הלל את פורד, שתלונתה הועלתה על ידי הסנאטורית מקליפורניה דיאן פיינשטיין, ואמר שהיא אמיצה מאוד. לדבריו, גברים לא מבינים את הקושי שכרוך בתלונה על תקיפה מינית ואת ההכרח לחיות מחדש את האירוע.

ביידן הוסיף כי אם וכאשר פורד תעיד, יש להתייחס אליה בכבוד ושהמערכת לא תפגע בה שוב. "היא לא צריכה לעבוד את מה שאניטה היל עברה". עורכי דינה של פורד שוחחו אתמול (חמישי) עם פרקליטים מטעם ועדת המשפט של הסנאט לצורך תיאום עדותה בפני הועדה. בין התנאים שהציבה פורד היו לא להיות בחדר השימוע בנוכחות קוואנו והדרישה כי יינקטו אמצעים להבטחת בטחונה האישי.

YOU MIGHT ALSO LIKE