הנושא החם בעצרת התמיכה של טראמפ בוגאס: ברט קאבנאו
סערת מינויו של קאבנאו לבית המשפט העליון ממשיכה לתפוס את תשומת הלב בארה"ב וגם עצרת התמיכה בנשיא עסקה לא מעט בשופט המיועד ובתלונה של הטרדה מינית נגדו: "אנחנו ניתן לזה להמשיך ואני מאמין שהכול יהיה לגמרי בסדר, מדובר כאן באדם איכותי", אמר טראמפ שממשיך לעמוד לצד מועמדו לתפקיד הנחשק

בתקופה בה סימני השאלה מתגברים סביב מינויו של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון והלחץ עליו גובר, הוא יכול לפחות להתנחם בכך שהתמיכה הבלתי מסויגת של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ גם היא ממשיכה להתגבר. אתמול בערב ערך נשיא ארה"ב עצרת תמיכה במהלך ביקורו בלאס וגאס והתייחס בהרחבה לסערה סביב המועמד שלו לבית המשפט העליון.


נלהב כהרגלו, טראמפ אתמול בעצרת (צילום: רויטרס)


"אחת הסיבות בגללן נבחרתי היו בגל שאתם האמנתם שאני אבחר שופט בית משפט עליון טוב. אני לא אגיד משהו על מישהו אחר, אך ברט קאבנאו הוא אחד מבני האדם הטובים ביותר שתהיה לכם הזכות להכיר או לפגוש", אמר טראמפ לקהל תומכיו בלאס וגאס שאישר את הסכמתו בצהלות שמחה, "איש חכם, ג'נטלמן גדול עם מוניטין ללא רבב".

המוניטין הזה עומד בפני מבחן קשה בתקופה הזו, לאחר שנחשפה פרשת תקיפה מינית בה מואשם המועמד לבית המשפט העליון. התקרית התרחשה לפי החשד לפני 36 שנים כאשר קאבנאו, אז תלמיד תיכון, תקף את חברתו אז לספסל הלימודים, כריסטין בלייזי פורד, כיום פרופסורית בקליפורניה שפרסמה את סיפורה לא מזמן במכתב שהועבר ל-FBI: "קאבנאו דחף אותי לחדר, נעל את הדלת, ניסה להפשיט, נשכב עליי ושם לי יד על הפה".


תמיד מאחוריו. טראמפ וקאבנאו (צילום: AP)


כאשר דיבר לפני העצרת אמש בראיון לרשת פוקס ניוז, תהה הנשיא טראמפ מדוע ה-FBI לא קיבל את ההודעה על המקרה לפני 36 שנים אלא רק עכשיו, בהתייחסו כנראה לתזמון פרסום הפרשה, זמן קצר לפני כניסתו המיועדת של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון. גם בראיון וגם בעצרת טראמפ נמנע, בעצת עוזריו, מלהתייחס באופן ישיר למתלוננת כריסטין פורד ולבקר אותה.

התמיכה הגדולה של טראמפ אמש מגיעה לאחר שסערת התקיפה המינית גרמה לירידת הפופולריות של קאבנאו בקרב הציבור האמריקאי כאשר ישנו פער של 6% בין התמיכה בקאבנאו לפני חודש והיום ובנוסף רק 31% מכלל האמריקאים תומכים במינויו במה שיהפוף אותו לאחד משופטי בית המשפט העליון הפחות פופולרים בהיסטוריה, כך לפי הסקר שפורסם ברויטרס מוקדם יותר במהלך השבוע.


קרובים מאוד. טראמפ והסנאטור דין הלר אתמול בעצרת התמיכה (צילום: AP)


למרות תשומת הלב הגדולה לפרשה מטרת העצרת הייתה להיערך לקראת בחירות האמצע שייערכו בתחילת נובמבר. לאס וגאס היא רק התחנה הראשונה של טראמפ במהלך השבוע הקרוב בו הוא יבלה מחוץ לבית הלבן כאשר הוא צפוי לערוך ביקור פוליטי גם בספרינגפילד, מיזורי לאחריו יבלה את סוף השבוע באווירה שונה לגמרי, במסלול הגולף שלו בבדמינסטר ניו ג'רזי. התחנה האחרונה של הנשיא במסע הנוכחי תהיה אסיפת האו"ם שתיערך בניו יורק בשבוע הבא.

ככל שהבחירות מתקרבות כך גובר חששם של רפובליקנים כי הדמוקרטים ישיגו שליטה על הסנאט וטראמפ כבר דוחק בתומכיו להצביע עבור מועמדי המפלגה תוך שהוא טוען כי כל הצעדים הכלכליים שהחליט עליהם נמצאים בסכנה. "כדאי שתלכו להצביע", קרה טראמפ לתומכיו בנאומו אתמול, "אנחנו הולכים לשנות את הסיסמה ל"תשמרו את אמריקה נהדרת" (Keep America Great).


עם הסלוגן אותו ביקש להדגיש שוב אתמול (ארכיון: HEFFX) 


לעצרת אמש הגיע טראמפ מלווה בחברו הרפובליקני, הסנאטור דין הלר מנבאדה והביע את תמיכתו בסנאטור לו מצפה מאבק קשה בבחירות האמצע על מקומו בקונגרס מול ג'קי רוזן, דמוקרטית יהודייה.

הנשיא לא שכח להתייחס לנושא נוסף שמעסיק אותו לא מעט, הגירה. טראמפ תקף את הדמוקרטים אותם הוא מאשים בניסיון לחבל בתכניתו לבנות חומה בגבול ארה"ב-מקסיקו וגם כאן קרא לעזרת המצביעים שלו בעניין: "הם יודעים שאנחנו רוצים את החומה, הם רוצים להתנגד לזה, הם רוצים לחבל בזה. אתם מכירים את הקמפיין שלהם, הם רוצים להתנגד (Resist)".






YOU MIGHT ALSO LIKE