מינוי קאבנאו: תמיכת הציבור דועכת, סנאטורים מפצירים במתלוננת להעיד
סנאטורים רפובליקנים מאיימים להמשיך בתהליך האישור גם אם המתלוננת, ד"ר פורד, לא תגיע להעיד ביום שני הבא. במקביל, סקר חדש מראה על ירידה של 6% בתמיכה בקאבנאו לעומת לפני פחות מחודש. פחות משני-שליש מן הנשאלים הרפובליקנים מביעים תמיכה, ירידה גם בתמיכת הנשים

על רקע התלונה על הטרדה מינית שמרחפת מעל ראשו, גוברים הקולות ברחוב האמריקאי המתנגדים למינוי של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון, כך על פי סקר חדש של סוכנות הידיעות "רויטרס". הסקר נערך בשבוע האחרון ובו 36% מהנשאלים אמרו שאינם מעוניינים בכניסתו לתפקיד, עלייה של 6% לעומת המשיבים על אותה השאלה לפני כחודש.


קאבנאו, במהלך השימוע בעניין מינויו לבית המשפט העליון (צילום: רויטרס)


31% בלבד אמרו שהם תומכים במינוי, כך שאם קאבנאו יאושר הוא יהיה אחד השופטים הכי פחות פופולארים בעת כניסתם לתפקיד הבכיר, כך על פי נתונים של חברת הסקרים "גאלופ". עוד נמצאה עלייה של 7% בכמות הנשים שהשיבו שהן מתנגדות למינוי, וכעת שליש מהן לא מעוניינות בקאבנאו. בפילוח על פי המפלגות, קאבנאו זוכה לפופולאריות רבה יותר בקרב נשאלים שהגדירו את עצמם כרפובליקנים, נתון שעומד יציב על 64%.

ובינתיים בסנאט, טרם הוחלט אם להמשיך בתהליך המינוי של קאבנאו, חרף העובדה שלרוב הרפובליקני ככל הנראה יש את הרוב הדרוש כדי לאשרו. למרות העובדה שנקבע דיון ליום שני הבא בו קאבנאו והמתלוננת נגדו, כריסטין בלייזי פורד, הגעתה מוטלת בספק לאחר שדרשה שהבולשת הפדרלית (FBI) תפתח קודם לכן בחקירת העניין.

שלושה סנאטורים מהמפלגה הרפובליקנית שהביעו התנגדות למינוי של קאבנאו, ג'ף פלייק (אריזונה), בוב קורקר (טנסי) וסוזן קולינס (מיין), רמזו היום שהם יצביעו בעד המינוי אם בלייזי פורד לא תגיע לעד כפי שתוכנן. "כאשר ד"ר פורד סיפרה את סיפורה, אמרתי שצריך להקשיב לה ולדחות את ההצבעה על השופט. כעת אני מפציר בה לקבל את ההזמנה ליום שני, הוועדה צריכה לשמוע את דבריה", אמר פלייק. "אם לא נשמע משני הצדדים ביום שני, נצביע", כתב קורקר. "אני מקווה שד"ר פורד תעיד, בפומבי או מאחורי דלתיים סגורות", הוסיפה קולינס.


הסנאטורית סוזן קולינס: "מקווה שהמתלוננת תעיד ביום שני" (צילום: AP)


ככל הנראה צפויות עוד התפתחויות במהלך הימים הקרובים, לרבות ההחלטה הסופית של פורד אם להעיד מול הסנאט. עם זאת, נראה שהרפובליקנים מרגישים שהם יכולים להמשיך קדימה עם התהליך.

YOU MIGHT ALSO LIKE