דונלד טראמפ: "ברט קאבנאו הוא שופט יוצא מן הכלל", ההצבעה המתוכננת ליום חמישי תידחה
טראמפ הביע תמיכה בלתי מסויגת במועמדו לבית המשפט העליון שהכחיש היום באופן גורף את ההאשמה כי תקף מינית נערה בזמן שהיו בתיכון. קוואנו והמתלונת כריסטין פורד יגיעו להעיד בפני ועדת המשפט בסנאט ביום שני הבא. מוקדם יותר היום נחשף כי שני סנאטורים בכירים ובהם חושפת הפרשה הנוכחית דיאן פיינשטיין קיבלו דיווח על קוואנו כבר ביולי

דונלד טראמפ הביע תמיכה במועמדו לבית המשפט העליון, השופט ברט קוואנו, על רקע סערת התלונה נגדו. בשיחה עם כתבי הבית הלבן אמר טראמפ כי קוואנו הוא שופט יוצא דופן וכן "הוא אדם מאוד מיוחד, אבל עדיין אנחנו רוצים למצות את ההליך, אנחנו רוצים לוודא שהכל נכון וכמו שצריך. אם זה ידרוש עיכוב קל, אז יהיה עיכוב קל", כך אמר היום (שני). קוואנו והמתלוננת נגדו, כריסטין בלייזי פורד, יגיעו להעיד בפני ועדת המשפט של הסנאט ביום שני הבא.


השופט ברט קוואנו בסיום אחד מדיוני השימוע בועדת המשפט של הסנאט (צילום: AP)

ההאשמה נגד קוואנו לפיה תקף מינית נערה בזמן שהיה תלמיד תיכון מסתמנת כבר עכשיו ככתם שחור על מועמדותו. המתלוננת, פרופסורית לפסיכולוגיה וסטטיסטיקה באוניברסיטת פאלו אלטו בקליפורניה, הודיעה כי תסכים להעיד בשבועה מול ועדת המשפט של הסנאט שאמורה להצביע על מינויו של קוואנו טרם העברתו לאישור הסנאט כולו והקונגרס.

השופט קוואנו עצמו אמר גם כן כי הוא מוכן להיחקר על ההאשמות נגדו. בהצהרה שפרסם בצהרים הכחיש את המעשים: "זו האשמה שקרית לחלוטין. מעולם לא עשיתי משהו כמו שהמתלוננת מתארת, לה או לכל אחד אחר. מאחר שזה מעולם לא קרה, לא היה לי מושג מי המאשימה עד שהיא חשפה את עצמה אתמול. אני מוכן לדבר עם ועדת המשפט של הסנאט בכל דרך שהועדה תמצא לנכון על מנת להפריך את ההאשמה השקרית הזאת מלפני 36 שנים ולהגן על יושרי". קוואנו מואשם כי בהיותו תלמיד תיכון בן 17 ניסה לכפות את עצמו על נערה בת גילו.

היועצת הבכירה לטראמפ קליאן קונווי אמרה מוקדם יותר היום כי שני הצדדים צריכים להציג את טענותיהם: "אסור לפגוע באישה הזאת ואסור להתעלם ממנה", אמרה קונווי בראיון לרש פוקס. "אני חושבת שהסנאט מתעתד לנקוט בגישה הגיונית, לאפשר לאישה הזאת להעיד תחת שבועה ולשופט קוואנו להעיד תחת שבועה". קונווי הוסיפה כי "זה יצטרף למכלול השיקולים והדברים שאנו כבר יודעים – שהשופט קוואנו הוא אדם בעל שיעור קומה ויושר".


"אסור להתעלם מהמתלוננת". היועצת הבכירה לטראמפ קליאן קונווי (צילום: רויטרס)

ההצבעה על מועמדותו של קוואנו בועדת המשפט של הסנאט תוכננה ליום חמישי הקרוב אך ההאשמות והעדות של פורד וקוואנו ביום שני ישנו את לוח הזמנים המתוכנן. תחילה היו אלה הדמוקרטים המתנגדים למינוי שלחצו על דחיית המועד על מנת להמשיך ולפעול לגיוס מתנגדים בקרב חברי הועדה או הסנאט, ולמרבה האירוניה דווקא הרפובליקנים הם אלה שכעת ישמחו לדחות את ההצבעה על מנת לנסות להסיר את עננת ההאשמה טרם ההחלטה. מספר סנאטורים כבר הודיעו כי יתקשו לאשר את מינויו של קוואנו לבית המשפט העליון על רקע ההאשמות.

בתוך כך, מוקדם יותר היום פרסם האתר The Intercept מכתב של עורך דין מקליפורניה, סיירוס סאנאי, שמראה כי ניסה לדווח על השופט קוואנו כבר בחודש יולי, עת הוצגה מועמדותו לראושנה. סאנאי פנה במכתב לשני החברים הבכירים ביותר בסנאט, דיאן פיינשטיין הדמוקרטית מקליפורניה וצ'ארלס גראסלי הרפובליקני מאיווה, אולם לא נענה על ידי איש מהם. פיינשטיין הייתה זו שהציגה את התלונה של פורד לפני מספר ימים.


הסנאטורית דיאן פיינשטיין. ידעה על קוואנו כבר ביולי? (צילום: AP)


במכתבו טען סאנאי כי ישנם מספר נשים שעבדו במערכת המשפט הפדרלית שיש להם סיפורים חשובים על השופט אלכס קוזינסקי ובן טיפוחיו ברט קוואנו: "אני יודע שיש אנשים שרוצים לדבר אבל פוחדים מההשלכות, משום שיותר מחצי תריסר אנשים יצרו איתי קשר מאז שהשופט קוזינסקי התפטר בבושה". קוזינסקי התפטר לאחר שסדרת כתבות שפורסמו בדצמבר האחרון בוושינגטון פוסט חשפו כי הוא מטריד מינית סדרתי. מאז התפטרותו עלו תהיות בדבר השאלה האם השופט קוואנו ידע או לא ידע על מעשי המנטור שלו על רקע מערכת היחסים הקרובה ששררה בין השניים.

YOU MIGHT ALSO LIKE