1 מכל 11 ילדים צרך מריחואנה בסיגריה אלקטרונית
כך עולה מסקר שנערך בקרב 20 אלף תלמידי חטיבות ביניים ותיכון. בני נוער שמשתמשים בסיגריות אלקטרוניות מצויים בסיכון גבוה יותר להתמכר לסמים. יצרניות הסיגריות האלקטרוניות כבר נמצאות על רדאר הרגולטור, שאיים להסירן מהמדפים אם לא ינקטו צעדים בתחום השיווק והמכירות לצמצום השימוש בהן בקרב בני נוער

קרוב לעשירית מהקטינים בארצות הברית צרכו מריחואנה באמצעות סיגריות אלקטרוניות מאיידות במהלך 2016, כך עולה מסקר שנערך בקרב תלמידים אמריקאיים ושממצאיו פורסמו היום (שני). לפי הסקר שנערך בקרב 20 אלף תלמידים בבתי ספר פרטיים וציבוריים, 1 מכל 11 ילדים התנסה בעישון מריחואנה באמצעות מאיידים, שהם 2.1 מיליון תלמידי חטיבת ביניים ותיכון.


סיגריה אלקטרונית (צילום: Shutterstock)


שימוש במאיידים נחשב אפשרות צריכה בטוחה יותר מעישון רגיל בשל העובדה שהן מאיידות את החומר הפעיל בלי לשרוף אותו. לרוב הן משמשות לצריכת ניקוטין ונעשו נפוצות מאוד בשנים האחרונות, במיוחד בקרב בני נוער. עם זאת, עדיין חסרים נתונים על ההשפעות שלהן לטווח ארוך.

החוקרת הראשית מטעם המרכז לבקרת ומניעת מחלות (CDC), קתרינה טריוורס, אמרה שהנתונים מדאיגים "משום ששימוש בקנאביס בקרב צעירים עלול להזיק ליכולות הלמידה והזכרון ולהשפיע לרעה על הישגים אקדמיים והשכלה". מאחר שמדובר באמצעים חדשים לשימוש במריחואנה וזו הפעם הראשונה שבני נוער נשאלים על עישון מריחואנה אלקטרוני במסגרת הסקר השנתי של ה-CDC, לא ברור אם הצריכה מצויה בעלייה או שזה נתון יציב.

עם זאת, מחקר דומה שנערך באוניברסיטת מישיגן בדצמבר האחרון מצא נתון קרוב, לפיו כ-8 אחוזים מתלמידי כיתה י' התנסו בעישון מריחואנה בסיגריה אלקטרונית. החוקר מטעם אוניברסיטת מישיגן, ריצ'רד מיץ', אמר כי "הסיכונים הבריאותיים במאיידים מצויים לא רק במכשירים עצמם, אלא בנסיבות החברתיות שנלוות אליהם". ילדים שמשתמשים במאיידים מצויים בסיכון גבוה יותר להתמכר לסמים ולהסתובב בחברת מכורים.


נערים שמשתמשים בסיגריה אלקטרונית מצויים סיכון גבוה להתמכר לסמים (אילוסטרציה)


העלייה בשימוש בסיגריות אלקטרוניות על ידי בני נוער משכה את תשומת הלב של הרשויות. בשבוע שעבר פנה מינהל המזון והתרופות (FDA) ליצרניות חמשת המותגים הפופולריים בתחום ודרשה כי יציגו פתרונות לצמצום הצריכה בקרב קטינים, בעיקר דרך שינוי מדיניות השיווק שלהן. המינהל הודיע כי יסיר מהמדפים מוצרי חברה שלא תציג בתוך 60 יום פתרון שיאושר על ידו.

YOU MIGHT ALSO LIKE