"קאבנאו דחף אותי לחדר, נעל את הדלת, ניסה להפשיט, נשכב עליי ושם לי יד על הפה"
זו עדותה של כריסטין בלייזי פורד, כיום פרופסורית בקליפורניה, בנוגע מה שעשה לה לכאורה מועמדו של הנשיא טראמפ לבית המשפט העליון כשהיו שניהם תלמידי תיכון. יש תיעוד כי הזכירה את המקרה ב-2012 בפגישת טיפול זוגי ושנה לאחר מכן בפגישת טיפול נפשי אישית

האישה שמאחורי "המכתב המסתורי" שדיאן פיינסטין העבירה לעיון ה-FBI בסוף השבוע שעבר החליטה להיחשף פומבית היום, ופירטה את האשמותיה נגד השופט ברט קאבנאו, מועמד הנשיא טראמפ לבית המשפט העליון, בראיון לוושינגטון פוסט. במשך שבועות לאחר שיצרה קשר עם הפוסט סירבה להיחשף, אולם בעקבות הסערה הציבורית שעוררה פנייתה לסנאטורית דיאן פיינסטין, החליטה לעשות זאת. 

בעקבות החשיפה מודיע הסנאטור ג'ף פלייק (רפובליקני מאריזונה) כי אינו חש בנוח להמשיך בקידום מועמדותו של קאבנאו עד שיתבררו הטענות. "כריסטין פורד חייבת להישמע", אמר. הרפובליקנים מחזיקים ברוב מינימלי של 51-49 בסנאט, כך שכל קול שלהם שאינו מובטח למועמד יכול להיות מכריע. בנוסף, פלייק יושב בין השאר בוועדת המשפט, ויכול - אם "ישים את כספו איפה שפיו" כמאמר הביטוי האמריקאי - לעצור בכלל את העברת המועמדות מהוועדה למליאה. 


מימין: כבודו. משמאל: כבודה לא פחות חשוב. המאשימה, כריסטין בלייזי פורד


"אני מרגישה עכשיו שהחובה האזרחית שלי גוברת על ייסורי החשש מפני נקמה", אמרה. לדבריה, הפעם הראשונה בה סיפרה על האירוע לכאורה היה בטיפול זוגי עם בעלה בשנת 2012. הבעל, ראסל פורד, אישר לפוסט כי היא דיברה על האירוע במהלך פגישות הטיפול שלהם ב-2012, ואמר גם כי היא הזכירה את שם משפחתו של קאבנאו ואמרה כי הוא שופט פדרלי שעלול להגיע גם לבית המשפט העליון. בהערות של המטפלת מופיע דבר היותו של התוקף שופט, אולם לא שמו המפורש.

בהודעה שמסר שלשום (שישי) הכחיש קאבנאו את הדיווחים כאילו במהלך מסיבה בנערותו בבית הספר התיכון, דחף תלמידה לתוך חדר יחד עם תלמיד אחר, נעל את הדלת וניסה להפשיט את התלמידה מבגדיה. "אני מכחיש את ההאשמה הזו לחלוטין וללא סייג. לא עשיתי זאת לא בבית הספר התיכון ולא בכל זמן אחר", לשון ההודעה. לבית הלבן לא היה מה להוסיף על הכחשה חד-משמעית זו.

בחוזרה על ההאשמות שפירטה במכתב בפני כתבי הוושינגטון פוסט, אמרה פורד כי קאבנאו וחברו היו שתויים בזמן האירוע. "חשבתי שהוא יהרוג אותי בלי כוונה", אמרה פורד. "הוא ניסה לתקוף אותי ולהוריד את הבגדים שלי", סיפרה. "הוא וחברו הגבירו את המוזיקה כדי שלא ישמעו אותי, הוא נשכב עליי ושם לי יד על הפה". בסופו של דבר, מספרת פורד, כיום פרופסור באוניברסיטת פאלו אלטו שם היא מלמדת בתוכנית בשיתוף אוניברסיטת סטנפורד, הצליחה להימלט מן החדר. 


"לחקור - לפני שממשיכים לקדם את המינוי". הסנאטורית דיאן פיינסטין (דמוקרטית מקליפורניה); צילום: ג'יי סקוט אפלווייט, איי.פי.)

פורד מספרת כי הצליחה להימלט מקאבנאו הצעיר וחברו, אותו זיהתה כמארק ג'אדג'. ג'אדג' הכחיש את ההאשמות בראיון לשבועון השמרני וויקלי סטנדרד, לאחר שפורסמו בכתב-העת ניו יורקר ביום שישי. "מעולם לא ראיתי את ברט מתנהג כך", אמר.

ההצבעה על העברת מועמדותו של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון להצבעה של מליאת הסנאט נקבעה ליום חמישי. הדמוקרטים דורשים זה שבועות לעכב את הליכי המינוי בשל שיעורם הנמוך מאד של מסמכים מתקופת עבודתו של קאבנאו כפרקליט בממשל בוש הבן - אותם מסרב הבית הלבן לשחרר.

פיינסטין הוציאה היום (ראשון) אחה"צ הודעת תמיכה בפורד בה קראה ל-FBI לחקור את העניין לפני שהסנאט ממשיך לקדם את מועמדותו של קאבנאו. "אני תומכת בהחלטתה של גב' פורד לחלוק את סיפורה, וכעת משעשתה זאת הכדור בידי ה-FBI לבצע חקירה", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית הוותיקה מקליפורניה. "זה צריך לקרות לפני שהסנאט נע קדימה לגבי המועמד הזה".

יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, הסנאטור צ'אק גראסלי (רפובליקני מאיווה) אמר כי הוא מוטרד... מעיתוי הגילויים. "זה מעורר הרבה שאלות לגבי הטקטיקות והמניעים של הדמוקרטים שהביאו את זה לתשומת לב שאר הוועדה רק כעת ולא במהלך כל השלבים שקדמו", אמר גראסלי. "על הסנאטורית פיינסטין לפרסם בפומבי את המכתב שקיבלה ביולי כדי שכולם יוכלו לדעת את מה שהיא יודעת כבר שבועות".

YOU MIGHT ALSO LIKE