אריזונה: מתמודדת לסנאט התגלתה כפעילה אנטי-מלחמתית
קריסטן סינמה שמתמודדת מטעם הדמוקרטים השתייכה לקבוצה שמחתה נגד המלחמה בעיראק ב-2003 והפיצה כרוזים שדימו חיילים לשלדים. יריבתה במירוץ שירתה 22 שנים בחיל האוויר

קריסטן סינמה, חברת קונגרס המתמודדת על מקום בסנאט מטעם אריזונה, השתתפה בהפצת כרוזים שהציגו את חיילי צבא ארצות הברית כשלדים. סינמה השתייכה לקבוצה אנטי-מלחמתית שפעלה במהלך מלחמת המפרץ השנייה ומחתה על מה שהם הגדירו כ "טרור אמריקאי" בעיראק והמזרח התיכון.


אחד הכרוזים שהופצו על ידי הקבוצה אליה השתייכה סינמה


הגילוי החדש עשוי להוות מבוכה עבור סינמה, שמתמודדת מול חברת הקונגרס הרפובליקנית מרתה מקסאלי על המקום הנוסף של אריזונה בסנאט, אחרי שמקומו של ג'ון מקיין המנוח אוייש על ידי ג'ון קיל במינוי של מושל המדינה דאג דוסי. מקסאלי היא יוצאת צבא ששירתה 22 שנים בחיל האוויר והשתחררה בדרגת קולונל.

המירוץ בין השתיים הוגדר על ידי פרשנים פוליטיים כאחד הצמודים ביותר בארצות הברית. סינמה חברה כיום בקואליציית "בלו דוג" שמאגדת חברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים שמרנים ועוסקת ב "יציבות פיננסית ובטחון לאומי". החברות בקואליציה זו מבטאת שינוי ניכר בעמדותיה של סינמה, שבתחילת שנות ה-2000 התמודדה לסנאט המדינה מטעם מפלגת הירוקים ונחשבה לאחת הפעילות הפרוגרסיביות ביותר באריזונה.


קריסטן סינמה (מימין) ומרתה מקסאלי (רפרודוקציה: USA Today)


דוברת הקמפיין של סינמה הלן הייר מסרה ל-CNN בתגובה לגילוי על העבר האנטי-מלחמתי של המתמודדת כי "קריסטן מגיעה ממשפחה צבאית והיא גאה מאוד בתמיכתה המתועדת בחיילים, וטרנים ובני משפחותיהם באריזונה". הייר הוסיפה כי שניים מאחיה של סינמה שירתו בצבא ואחד מהם עדיין משרת בצי, והדגישה כי סינמה עצמה לא הייתה מעורבת בעיצוב הכרוזים.

YOU MIGHT ALSO LIKE