יש לי יום יום פארק: שלושה פארקים שיכולים לשמש יעד לחופשה אורבנית קצרה
איזה פארק הוא העתיק ביותר בארצות הברית, באיזה פארק תמצאו גן יפני וגן בוטני עם 8,000 מכל רחבי העולם ובאיזה פארק תמצאו 9,000 ספסלים ו-26,000 עצים?

בין אם אתם גרים באחת משלוש הערים הגדולות והידועות בהן עוסקת הכתבה ובין אם אתם רק מבקרים, אין כמו ביקור בפארק שבלבן על מנת להפוך את החוויה לבלתי נשכחת ולמהנה יותר. לצד המרחבים הירוקים המושלמים לפיקניק או לטיול, רוב הפארקים האורבניים מציעים מגוון יוצא דופן של הזדמנויות ליהנות מאירועי פנאי ומאתרי תרבות. במקרים רבים הפארקים הופכים לאחת האטרקציות המרכזיות של העיר ומופיעים ברשימת עשרת אתרי החובה בכל מדריך טיולים.

26,000 עצים - תתחילו לספור. Central Park, ניו יורק

הנה שלושה פארקים עירוניים, בשלוש ערים מרכזיות בארצות הברית, שבהחלט שווה לבקר בהם בכל הזדמנות.

בוסטון: Boston Common
בין אם מעוניינים להשתתף בהפגנת מחאה ובין אם לערוך פיקניק רגוע על הדשא, הפארק הזה נחשב לאחד ממקומות המפגש הקהילתיים החשובים ביותר לאורך ההיסטוריה של האומה האמריקנית. היווסדותו בשנת 1634 הפכה אותו לפארק העירוני העתיק ביותר בארצות הברית. בשטחו התרחשו מלחמת העצמאות ומלחמת האזרחים, ונישאו נאומים מאת האפיפיור ג'ון פול השני ומרטין לותר קינג.

בפארק אפשר למצוא אנדרטאות, מצבות, מגרשי ספורט, מזרקות, שלולית צפרדעים ומתחם החלקה על הקרח בעונת החורף.

ניו יורק: Central Park
בשנת 1858, עוצב הפארק, מתפרש על פני שטח של 843 אקרים, על ידי אדריכל הנוף הידוע, פרדריק לאו אולמסטד, ועל ידי האדריכל האנגלי, קאלוורט וו. מדובר בפארק המעוצב הראשון בארצות הברית. יותר מ-40 מיליון מבקרים מדי שנה הופכים אותו לפארק עם מספר המבקרים הגבוה ביותר בארצות הברית.

הפארק העירוני העתיק ביותר בארצות הברית. Boston Common, בבוסטון

ההיסטוריה העשירה שהוא נושא, הטבע היפיפה, האפשרויות האינסופיות לבילוי, בידור, תרבות ושלווה, הפארק הפך לאתר בפני עצמו. בשטחו אפשר למצוא אינספור נקודות ציון; רבות מכדי לפרט. אך הבולטות שביניהן, כוללות גן חיות, את מוזיאון המטרופוליטן לאמנות, את גן הקונסרבטוריון, מתחם להחלקה על הקרח, קרוסלה עם 57 סוסים, 26,000 עצים, 21 מגרשי משחקים, 50 מזרקות, 51 פסלים, 58 מייל של שבילי הליכה להולכי רגל ו-9,000 ספסלים.

לפארק יש אפליקציה משלו, בעזרתה ניתן לנווט בין מגוון אפשרויות הבילוי שמציע הפארק.

סן פרנסיסקו: Golden Gate Park
למרות שלא פעם מכנים אותו כ-Central Park של החוף המערבי, הפארק הזה גדול בהרבה מעמיתו שבחוף המזרחי. הוא מתפרש על פני שטח של 1,017 אקרים והוא אחד הפארקים הגדולים ביותר בעולם מבין אלה שעוצבו בידי אדם. עם 13 מיליון מבקרים מדי שנה, הוא נמצא בין הפארקים המובילים את רשימת הפארקים הציבוריים הפופולריים ביותר בארצות הברית.

אחד הפארקים הגדולים ביותר בארצות הברית. Golden Gate Park, בסן פרנסיסקו

בתחילת שנות ה-70 של המאה ה-18, עוצב הפארק על שטח רחב של דיונות חול וכיום הוא משמש כנווה מדבר עירוני. אפשר להירגע, לשחק ולחדש אנרגיות במרחב מלא בטבע. בין נקודות הציון הרבות שבשטחו, אפשר למצוא גם גני פרחים, אגמים, שדרות לפיקניק, מגרשי משחקים, שבילים לשימושים שונים, כגון הליכה או רכיבה על אופניים, מתקני ספורט, מונומנטים ומגוון רחב של אתרי תרבות, בהם מתקיימים אירועים ופעילויות.

בין המוזיאונים שבשטח הפארק אפשר למצוא את מוזיאון de Young, עם האוסף הנפלא של יצירות האמנות שמוצג בו; את האקדמיה למדעים של קליפורניה, אחד המוזיאונים הגדולים ביותר להיסטוריה של הטבע. בין הגנים הרבים שבפארק נמצא גם הגן הבוטני של סן פרנסיסקו, עם 8,000 צמחים מכל רחבי העולם. כמו כן, אפשר ליהנות מגן תה יפני עם פגודות קלאסיות ובריכות קוי.

YOU MIGHT ALSO LIKE