האזינו: קולות הירי במהלך הטבח בטורניר הווידאו
2 הרוגים בירי המוני שנפתח בטורניר משחקי וידאו שנערך בשוק לנדינג בג'קסונוויל, 11 אחרים נפצעו. האירוע נחקר כאירוע פלילי ולא כמעשה טרור, החשוד במעשה הוא דיוויד כץ בן ה-24 מבולטימור, אחד מהמשתתפים בטורניר

שני הרוגים ו-11 פצועים, זה המניין מאירוע הירי ההמוני שהתרחש היום (ראשון) במתחם של שוק לנדינג בג'קסונוויל, במהלך "טורניר מאדן", משחק וידאו פוטבול. מלבד ההרוגים מהירי גם החשוד במעשה, דיוויד כץ בן ה-24 מבולטימור נמצא מת בזירה כאשר המשטרה מדווחת כי לאחר שסיים את מסע ההרג, ירה גם בעצמו. 

האירוע החל בסביבות השעה אחת וחצי בצהריים כאשר המשטרה הגיבה לדיווח שהתקבל ומיהרה לזירה כאשר ממשרד השריף של ג'קסונוויל צייצו בטוויטר: "הישארו רחוקים מהאזור! הוא לא בטוח עכשיו". 


שוק לנדינג בג'קסונוויל, ארכיון (צילום: Google maps)


"חשוד אחד מת, לא ידוע אם יש חשוד שני, חיפושים מבוצעים באזור", הודיעו ממשטרת ג'קסונוויל לאחר הדיווח הראשוני. תיעוד יוצא דופן של זמן הירי נשמע בסרטון שהועלה ליוטיוב ובו רואים שניים משחקים ביניהם כאשר התמונה מתמקדת במשחק עצמו ולפתע נשמעים ברקע קולות ירי וזעקות כאב של נפגעים. אחד מהאנשים בזירה, כנראה נער צעיר נשמע אומר לאחר כמה יריות: "עם מה הוא יורה?"





אחד ממשתתפי התחרות, ראיין אלמון מטקסס, סיפר כי ברגע שמע את הירי, התכופף ורץ להסתתר בשירותים שם חיכה כעשר דקות והוסיף לאחר מכן: "אני עדיין בהלם, בקושי יכול לדבר". משתתף נוסף, דיני ג'וקה, שזכה בטורניר מאדן בעבר צייץ זמן קצר לאחר האירוע: "אני כל כך בר מזל, הכדור פגע לי רק בבוהן".


ניידות משטרה סמוך לאזור הירי (צילום: WJXT)


עד ראייה שישב במסעדת הוטרס הסמוכה למקום הירי סיפר כי אחד הפצועים ברח לתוך המסעדה כאשר הוא מדמם ולאחר מכן כל יושבי המסעדה ננעלו בפנים בהוראת השוטרים במקום. המשטרה גם פרסמה מסר הרגעה לכל מי שעדיין נמצא בתוך המתחם: "אנו מוצאים הרבה אנשים בתוך אזורים במתחם שהכרזנו כסגורים, אנא הישארו רגועים, הימ"מ מבצע בדיקה יסודית של המתחם, אנא אל תברחו החוצה".


הטורניר שנערך בג'קסונוויל היה טורניר העפלה לשלבים המתקדמים של משחק הפוטבול וידאו הפופולרי (צילום: גטי אימג'ס)


אירוע הגיימינג בו התבצע הירי היה משחקי העפלה לשלבים המתקדמים של טורניר מאדן, משחק פוטבול וידאו פופולרי של חברת EA Sports. המתחם של שוק לנדינג, בו התקיים הטורניר, ממוקם סמוך לנהר סנט ג'ון והוא גדוש במסעדות ומקומות בילוי כולל אזור קניות גדול. לאחר הירי המשטרה ביקשה שוב ושוב מהתושבים להתרחק מהזירה: "אנחנו לא יכולים להדגיש עד כמה אנו מבקשים להישאר רחוקים, אפילו מרחק של הרבה בלוקים מהאזור".

בבית החולים "ממוריאל" בג'קסונוויל מאושפזים 3 פצועים במצב יציב כאשר שישה נוספים נלקחו לבית החולים האוניברסיטאי, חמישה מתוכם גם כן במצב יציב ואחד במצב קריטי, כולם בין הגילאים 20-35.


YOU MIGHT ALSO LIKE