תחצבו על זה: בעקבות התפשטות מחלת החצבת ב-21 מדינות כדאי שתדעו כמה פרטים
המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן ממשיך לעדכן את הנתונים באשר להתפשטות מחלת החצבת. בהמשך למצב כדאי שתדעו מהי מחלת החצבת, כיצד היא מתפשטת, והאם ניתן למנוע אותה?

אחרי שהמרכז לבקרת מחלות ולמניעתן דיווח על למעלה מ-107 מקרים של הדבקות בחצבת ב-21 מדינות בארצות הברית, נראה שכדאי שתדעו כמה פרטים על המחלה.

 לעתים, עלולות להופיע בליטות קטנות על העור לצד הפריחה

חצבת היא וירוס מדבק מאוד שנוטה להתפשט דרך מגע ישיר או דרך האוויר. למרות שהסימפטומים שלהן דומים ושהן ניתנו למניעה באמצעות אותו חיסון, חצבת ואדמת הן מחלות שונות.

הסימפטומים של חצבת יופיעו בין שבוע לשבועיים לאחר ההדבקות וכוללים חום גבוה, שיעול, נזלת ועיניים אדומות. מספר ימים לאחר הופעת הסימפטומים האמורים, יכולים להופיע כתמים לבנים בתוך הפה, התפרצות של פריחה על הגוף ועל הפנים. הפריחה מופיעה ככתמים אדומים שטוחים, אך לעתים המחלה יכולה לייצר בליטות קטנות על העור.

מחלת החצבת נגרמת בדרך כלל מסיבוכים של מצב בריאותי, כגון התייבשות שנוצרה כתוצאה משלשולים, זיהומים בדרכי הנשימה ודלקת במוח. במרכז לבקרת מחלות ולמניעתן מוסרים, כי אין טיפול אנטי ויראלי לחצבת. הטיפול הקיים תומך, מקל על סימפטומים ומונע סיבוכים, כגון זיהום חיידקי. הטיפול מסייע להעלים את הסימפטומים בתוך מספר ימים.

חיסון נגד חצבת יכול למנוע את המחלה. המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן ממליץ לחסן ילדים בשני חיסונים נגד חצבת: אחד בגיל 12 חודשים עד 15 חודשים והשני בגיל 4 עד 6 שנים. קיים גם חיסון זמין למבוגרים.

מומלץ לחסן ילדים פעמיים: בין גיל 12 חודשים לגיל 15 חודשים ובין גיל 4 ל-6 שנים

לפני תכנית החיסון הלאומית שהחלה בשנת 1963, נרשמו בארצות הברית כ-4 מיליון מקרים של חצבת מדי שנה. למעלה מ-500 אנשים מתו מהווירוס מדי שנה ו-40,000 אנשים אושפזו. תכנית החיסון הביאה לירידה של יותר מ-99 אחוז מהמקרים.

למרות הצלחת החיסון בארצות הברית, החצבת ממשיכה להתפשט במקומות אחרים בעולם. ארגון הבריאות העולמי מנה כ-90,000 מקרי מוות מחצבת בעולם בשנת 2016 בלבד. החצבת עודנה אחת הסיבות המובילות למוות של ילדים צעירים בעולם.

YOU MIGHT ALSO LIKE