ניו יורק: נוכל הגיש טפסים עבור מבקשי מקלט - ונעלם עם כספם
האיש התחזה לגורם משפטי שיכול לסייע להם, אך אף אחד מלקוחותיו לא זכה למעמד המיוחל. על פי כתב האישום, הוא הרוויח לפחות 30 אלף דולר בתרמית

תושב קוני איילנד התחזה למשפטן ברישיון הונה לפחות 35 מהגרים - וגנב מהם אלפי דולרים. כך עולה מכתב תביעה שהוגש נגד ודים אלכסיב, 42.


הנאשם מילא טפסים - ונעלם. אף אחד מלקוחותיו לא זכה למעמד של מבקש מקלט


על פי כתב האישום, אלכסיב מילא 35 טפסים שנשלחו למחלקה לביטחון לאומי בין אוגוסט 2014 ודצמבר 2017, עבור מהגרים ממזרח אירופה, בעיקר, שמצאו אותו באמצעות פרסומים בעיתונים ובאתרים ברוסית.

אתמול (רביעי) הוא עמד בפני בית המשפט בברוקלין לדיון ראשון בעניינו. הוא הואשם בהונאה, בגניבה, בתרמית סיוע למהגרים ובעבירות נוספות.

עוזר התובע דיוויד סטנרין אמר כי אלכסיב לא הגיב לדרישות של הרשויות להתייצב בבית המשפט. פרקליטו של הנאשם, עו"ד אדווארד מנדרי ביקש מהשופט דני צ'ן לשחרר את מרשו בשל ההיסטוריה הנקייה שלו. "הלקוח שלי בן 42, אין לו עבר פלילי ואפס הרשעות", אמר עורך הדין.

התביעה טענה כי אלכסיב גבה מלקוחותיו 3,000 דולרים עבור כל מסמך שהגיש, אך מהרגע שהטפסים נשלחו - הוא ברח מלקוחותיו והם לא יכלו למצוא אותו. הוא הרוויח לפחות 30 אלף דולר מהתרמית.

אף אחד מלקוחותיו של אלכסיב קיבל מעמד של מבקש מקלט, כך על פי כתב התביעה. "היום חשוב מתמיד להבטיח שנוכלים לא מנצלים את יאושם ואת חששם של מהגרים", אמר התובע המחוזי של ברוקלין, אריק גונזלס, בהודעה שפרסם.

YOU MIGHT ALSO LIKE