חבר קונגרס מניו יורק נאשם שסחר במידע פנים וסייע למקורביו להמנע מהפסדים
לפי כתב האישום, שהוגש בבית משפט פדרלי במנהטן, קונגרסמן כריס קונלי העביר מידע על ניסוי שכשל לבנו. עקב כך הוא חמק מהפסד בגובה 768 אלף דולר

תובעים פדרליים הגישו היום כתב אישום נגד חבר הקונגרס הרפובליקני מניו יורק, כריס קולינס. חבר הקונגרס מניו יורק נאשם בסחרבמידע פנימי שסייע למקורביו להימנע מהפסדים משמעותיים בהשקעותיהם בתחום הביוטכנולוגיה. 

יחד עם קולינס הועמדו לדין גם בנו, קמרון קולינס וסטיבן זרסקי, אביו של ארוסתו של קולינס הבן. 

קונלי. משוכנע בחפותו

כתב האישום נגד חבר הקונגרס מניו יורק, שהוגש במנהטן, עוסק ביחסיו העסקיים של קולינס עם חברת ביוטק אוסטרלית בשם  Innate Immunotherapeutics שפיתחה תרופה לטרשת נפוצה. קולינס היה בעל המניות הגדול בחברה וגם חבר בדריקטוריון. המצב הזה נתן לו גישה למידע תאגידי חשאי.

הקונגרסמן נאשם כי חלק עם בנו מידע פנימי וסודי לגבי ניסוי שכשל באחת מהתרופות שמפתחת החברה. הוא עשה זאת לפני שהמידע נעשה פומבי, דבר המנוגד לחוק. קמרון חלק את המידע עם לסטיבן זרסקי ויחד הם ניצלו אותו כדי להמנע מהפסדים בגובה 768 אלף דולר.

עורך הדין המייצג את כריס קולינס אמר כי ההגנה תלחם באופן נמרץ כדי להוכיח את חפותו ולנקות את שמו הטוב. "גם התובעים יודעים שהקונגרסמן לא סחר אפילו לא במניה אחת. אנחנו בטוחים שהוא יזוכה באופן מלא" אמר הפרקליט.

בנוסף להאשמות על סחר במידע פנים, הקונגרסמן מניו יורק יאלץ להתמודד עם סעיפים נוספים, ביניהם גם על כך ששיקר לאף.בי.איי. הסוכנות הממשלתית לניירות ערך ולבורסות הגישה גם היא אישומים נגד קולינס, בנו של קולינס וזרסקי.

יושב ראש בית הנבחרים, פול ראיין, כבר הודיע שקולינס יחקר בקרוב על ידי ועדת האתיקה של בית הנבחרים. "בית המשפט הוא זה שיחליט האם קולינס אשם או זכאי, אבל האישומים האלה דורשים חקירה יסודית של ועדת האתיקה של הקונגרס". ראיין הוסיף: "עבירות מהסוג הזה הן הפרה של אמון הציבור. עד שהעניין הזה יוסדר, קולינס לא יוכל להמשיך לשמש בתפקידו בועדת האנרגיה והמסחר של הקונגרס".

פול ראיין. עניין לוועדת האתיקה

קולינס, 68, מייצג את המחוז ה-27 במדינת ניו יורק, המורכב ברובו מפרברים וישובים קטנים. הוא מכהן בתפקיד הזה מאז שנת 2013. מדובר במחוז אדום ולפחות עד פרסום הפרשה הזאת, לא היה צפי שהמחוז הזה יהפוך לדמוקרטי בבחירות בנובמבר. לא ברור אם ההתפתחות הזאת תשפיע על ההצבעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE