ההר הירוק כל ימות השנה: הוא לא בחיפה אלא דווקא בלאס וגאס
תשכחו לרגע מהר הכרמל ובואו לסוף שבוע רגוע על הר צ'רלסטון, שנמצא מרחק חצי שעה ממרכז העיר. מדובר בסוד שמור, בזכותו שורדים תושבי לאס וגאס את עונת הקיץ בעירם העמוסה

אם תשאלו את תושבי לאס וגאס איך הם שורדים את הקיץ ההומה בעיר הפופולרית בה הם חיים, סביר להניח שהם ישיבו בשתי מילים: הר צ'רלסטון. מדובר על הר שמכוסה ביער ירוק וצפוף ושייך באופן רשמי לאזור הנופש הלאומי Spring Mountains. הוא מתנשא כמו אבן חן מתוך מדבר מואב, אל גובה של 7,500 פיט, ומזג האוויר באזורו קריר בכ-20 מעלות פרנהייט מאשר זה שנמדד בלאס וגאס.

יש גם בריכת נוי מרגיעה, בה שוחים ברווזים. Retreat on Charleston Peak

ההר נמצא במרחק של חצי שעת הליכה צפון מערבה למרכז העיר, קרוב מספיק על מנת שהמקומיים יגיעו אליו אחרי יום עבודה על מנת לטייל עם הכלב. כך בעונת שיא התיירות, כשהעיר רוחשת וגועשת, אפשר לצאת ממרכזה אל עבר ההר, על מנת לטייל וליהנות מאוויר קריר יותר. המחיר לאירוח באחד מבתי המלון שבאזור ההר מפתיע ונע סביב 176 לזוג לשני לילות. המחיר הממוצע לארוחות בוקר וארוחות ערב נע סביב 132 דולר לזוג ליומיים, כולל בירה.

אחד מהלודג'ים, שמציעים אירוח במחירים כאמור הוא Retreat on Charleston Peak . המתחם, שבנוי מבקתות שהונחו על חזית ההר, נמצא בעיצומו של שיפוץ צפוי להתחדש בעיצוב כפרי מעודכן, ריצוף חדש, ספא וחדר כושר. למבנים יש חזית עץ יפה וארובות שמצופות בחלוקי נחל. הוא כולל 62 חדרים ובריכת נוי, והבעלים מבטיחים שתהליך ההתחדשות כרוך בהפרעה מינימלית לאורחים.

אחד המקומות שדורשים עצירה בזמן שמגיעים לאזור הוא המבנה בעל הגג המכונף, שנמצא לשמאלם של הנוהגים על Kyle Canyon Road במעלה ההר, מדובר במרכז המבקרים המהנה והאינפורמטיבי של שירות היערות הלאומי. במרכז ניתן למצוא מידע שמסביר על אודות הטבע ובתי הגידול שבשטח הר צ'רלסטון, כגון אורני בריסלקון שנשתלו בימי קדם, צוקי אבן גיר, פרפרים ססגוניים שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר בעולם.

כמו כן, מומלץ לבדוק באילו מסלולי טיול חינמיים ניתן לטייל על מנת להתוודע לטבע שעל ההר ולאחר מכן לסייר במבנה וללמוד על אירועי ההיסטוריה הטרגית שפקדו את אזור ההר בימי המלחמה הקרה. אנדרטה לזכר מי שנפלו בשנת 1955, בהתרסקות מטוס, שהוביל עובדים לבדוק את מטוס הריגול U2 שנשלח לאזור 51 הסמוך. המטוס התרסק על פסגת צ'רלסון בגובה של 11,918 מטר.

כשלוהט בלאס וגאס כאן קריר בכ-20 מעלות פרנהייט. הר צ'רלסטון

במרחק של כשמונה מייל ממרכז המבקרים נמצאת נקודת תצפית, שמאפשרת להיחשף לכל האזור הזה של מדינת נבדה. מומלץ להקדיש זמן לתצפית אליה הגיעו מי שחיפשו ריגושים על מנת להביט בנוף הצחיח והמאיים שנפרש לרגלי ההר, בשטחו נמצא גם אתר הביטחון הלאומי של נבדה.

כתובת:  Retreat on Charleston Peak, 2275 Kyle Canyon Road, Las Vegas
טלפון: 702.872.5486    

YOU MIGHT ALSO LIKE