שריפה ענקית התפרצה ביער הלאומי קליבלנד בדרום קליפורניה. 18 דליקות ענק משתוללות במדינה
השריפה כילתה כבר 1000 אייקרים באזור הנופש המאוכלס בדלילות, שפונה מיושביו. השריפה מייצרת עמוד עשן סמיך הנראה לעין החשופה עד האי קטאלינה לפחות. השריפה המורכבת באזור מנדוסינו ממשיכה להשתולל והושגה שליטה רק ב-30% משטחה הכולל. רק אחוז אחד של שליטה הושג בשריפה ביער הלאומי סטניסלאוס

דליקה הנעה במהירות גבוהה פרצה היום (שני) ביער הלאומי קליבלנד שבקצה הדרומי של קליפורניה והתפשטה על פני יותר מאלף אייקרים תוך פחות משלוש שעות, וכפתה את פינויים של תושבים בשניים מהנקיקים (קניונים) במחוז אורנג'. האש נעה במהירות אל תוך היער, המשתרע על הגבול שבין המחוזות אורנג' וריברסייד. מבנה אחד הושמד, לדברי שאנון ווידור, דובר מרכז מבצעי החירום של מחוז אורנג'.


18 שריפות, כ-10 הרוגים, אלף בתים ואלפים שהפכו לחסרי בית - ויש עוד שבועות של קיץ יבש. השריפה ביער קליבלנד (צילום: אורנג' קאונטי רג'יסטר)



הדליקה נראית הרחק עד האי קטאלינה, והיא מייצרת עמוד עשן סמיך. הרשויות הורו על פינוי הולי ג'ים קניון, רצועת המגורים בטראבוקו קניון, ומתחמי הקמפינג בלו ג'יי ופלקון. כבאים מנסים להשתלט על השריפה באמצעות מטוסים מטילי מים, ומטעם הרשויות נמסר כי ייתכנו עוד פינויים באזורים נוספים בגבעות שבשיפולי רכס סנטה אנה. שני הקניונים - הולי ג'ים וטראבוקו - הם אזורים כפריים הזרועים בבקתות נופש ובתים גדולים יותר. השריפה התפרצה בערך בשעה 13:30.

המטאורולוגים הוציאו התרעות "דגל אדום" באזור לוס אנג'לס רבתי, שם צפויות טמפרטורות תלת-ספרתיות במספר שכונות ורשויות מקומיות. בוודלנדס היל צפויות הטמפרטורות להגיע ל-108 מעלות פרנהייט (42 מעלות צלזיוס) וגם בסנטה קלריטה ובורבנק עלולה הכספית במדחום לחצות את קו ה-100 מעלות פרנהייט (38 צלזיוס). מצפון לאזור זה, מקומות שעלולים לחוות חום של מעל 100 מעלות הם אוהאי שבמחוז ונטורה ופאסו רובלס שבמחוז סן לואיס אוביספו.


הכבאים מתקשים לתחום את השריפות בשל תוואי השטח התלול (צילום: סיירה ניוז אונליין)



זוהי כמובן רק השריפה האחרונה בשורה של דליקות מפלצתיות עמן מתמודדים הכבאים בצפון מדינת הזהב. השריפה המורכבת באזור מנדוסינו היא כעת דליקת-הבר השנייה בגודלה בתולדות קליפורניה, לאחר שכילתה מעל 273 אלף אייקרים ותסכלה את הכבאים שוב ושוב בהצלחתה לנתר מעל מכשולים טבעיים ומלאכותיים כאחד ברחבי מחוז לייק. השריפות ראנץ' וריבר, המרכיבות את המפלצת הדו-ראשית הזו, הגיעה לשטח כולל של 273,664 אייקרים נכון לשני בבוקר. הכבאים הצליחו לתחום רק 30% מן השריפה נכון לזמן זה.

נכון לשעה זו משתוללות 18 שריפות בר גדולות ברחבי קליפורניה, ויחד הם כילו כבר 560 אלף אייקרים. באזור רדינג גבתה השריפה את חייהם של שבעה בני אדם למעלה מאלף בתים בעת שהתפשטה על פני למעלה מ-163 אלף אייקרים, נתון המציב אותה כדליקת-הבר ה-12 בגודלה בתולדות המדינה.

רשויות הכיבוי מודאגים מקצב ההתפשטות המהיר של דליקת דונל, אשר משתרעת כבר על פני 12 אלף אייקרים מאז ניצתה בשבוע שעבר ביער הלאומי סטניסלאוס. האש פרצה לאורך גדות נהר הסטניסלאוס והביאה לפינויים כפויים, אולם כמו דליקות אחרות במדינה האש בוערת בתוואי שטח תלול המקשה על פעילות הכבאים. על פי הודעה לעיתונות של שירות היערות של ארה"ב, נכון לאתמול (ראשון) בערב, הושגה שליטה רק באחוז אחד מדליקה זו.

YOU MIGHT ALSO LIKE