לטענת טראמפ, קשה להילחם בשריפות בקליפורניה בגלל רגולציה סביבתית "רעה"
מניין ההרוגים בשריפות עלה לשמונה, והנשיא הכריז על שריפת "קאר" כאסון. בינתיים השריפות ממשיכות להתפשט ומזג האוויר רק מקשה על פעולות הכיבוי

הנשיא דונלד טראמפ טוען כי הסיבה לשריפות הענק שמשתוללות בקליפורניה הן חוקים סביבתיים "רעים", שמצמצמים, לדבריו, את כמות המים הזמינה למלחמה בלהבות.


מאשים את הרגולציה הסביבתית. הנשיא טראמפ


"שריפות הענק בקליפורניה גדלות ומתעצמות לרמות גרועות בהרבה בגלל החוקים הסביבתיים הגרועים שלא מאפשרים להשתמש בכמויות גדולות של מים זמינים. הם מועברים לאוקיינוס השקט. חייבים גם לכרות עצים כדי להפסיק את התפשטות האש", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו אמש (ראשון).

בינתיים, צוותי הכיבוי ממשיכים להילחם בשריפות, שהובילו למותם של שמונה בני אדם, השמידו מאות בתים ומבנים, והביאו לפינויים של אלפי בני אדם. החום הכבד והרוחות החזקות הקשו על מאמצי הכיבוי וסייעו לאש להתפשט עוד ועוד.

נתוני מזג האוויר הקשים יוצרים "סופות אש" - מעין סופות טורנדו קטנות של אש ואפר שעולים אל השמיים.

הדברים של טראמפ בנוגע למים באים ככל הנראה בעקבות הצעת חוק שעלתה על ידי ארגון סביבה מקומי בשנת 2015, שטוען כי על תושבי קליפורניה לאגור מי גשמים מהגגות ומרחובות הערים במקום לאפשר להם לזרום אל האוקיינוס.

בחודש ספטמבר האחרון הורה שר הפנים בקליפורניה, ריאן זינק, למנהלי הפארקים הפדרליים להתחיל בכריתה משמעותית של עצים קטנים ושיחים במטרה למנוע התפשטות שריפות.

אתמול חתם הכריז הנשיא טראמפ על השריפות במחוז שסטה "אסון", בזמן שאנשי המחוז נאבקים בשריפת קאר העצומה, שכבר כילתה יותר מ-150 אלף אקר של אדמה.

YOU MIGHT ALSO LIKE