"זה הנורמלי החדש - ועם זה אנחנו צריכים להתמודד": עלה לשבעה מניין ההרוגים בשריפות בקליפורניה
ההרוג השביעי, עובד של חברת החשמל PG&E. הסיבה לשריפת קאר היא תקר בצמיג של משאית, שגרם לפיזור ניצוצות. השריפה הפכה לשישית במימדי ההרס בהיסטוריה של קליפורניה

שריפת "קאר", שמשתוללת מאז ה-23 ביולי נגרמה ככל הנראה בשל תקר בצמיג של משאית. התקר גרם לניצוצות שעפו בשל החיכוך בין חישוק המשאית לבין הכביש - דבר שהצית את השריפה השישית במימדי ההרס בהיסטוריה של קליפורניה.


השריפה נגרמה בעקבות תקר במשאית


אתמול דווח כי מניין ההרוגים בשריפות שמשתוללות בקליפורניה עלה אמש לשבעה, בזמן שהשריפות הגדולות התפשטו בעוד 25 אחוזים במהלך הלילה. תושבים נוספים נדרשו להתפנות מבתיהם.

שריפת "קאר", שמשתוללת במרחק של 162 מייל מסקרמנטו וכבר כילתה 134 אלף אקר של יער, גבתה את חייו של טכנאי של חברת החשמל המקומית PG&E. לא נמסרו פרטים נוספים על מותו של עובד החברה.

השריפה כבר גבתה בשבועות האחרונים את חייהם של שישה בני אדם, בהם אישה כבת 70 שנספתה יחד עם שני ניניה, ושני לוחמי אש, אחד מהם מפעיל דחפור פרטי.

שתי שריפות נוספות, הנהר והחווה, משתוללות במרחק של כ-90 מייל מצפון לסן פרנסיסקו. הן כילו עד אתמול בבוקר כבר כ-230 אקר של יער ולוחמי האש הכילו רק 34 אחוזים מהן.

השריפות שפרצו השנה השחירו יותר אדמה בפתיחת "עונת השריפות" מאשר כרגיל, אמר אתמול קן פימלוט, מנהל רשות היערות וההגנה מאש בקליפורניה, במהלך מסיבת עיתונאים. "עונת השריפות רק מתחילה. למרות שנראה כאילו אנחנו בשיא העונה", אמר פילמוט.


שריפת קאר הפכה לשישית במימדי ההרס. האם היא תעלה במדד ההרסני?


מושל קליפורניה, ג'רי בראון, שביקר אתמול בכמה מהמקומות שנשרפו באש, אמר כי "זה חלק מהטרנד, זה הנורמלי החדש - ועם זה אנחנו צריכים להתמודד".

במהלך השבוע שעבר, השריפות בקליפורניה כילו 290 אקר - יותר מפי שניים מהממוצע של חמש השנים האחרונות בתקופה המקבילה. שריפות בקומפלקס מנדוסינו כיסו יותר משני שלישים מגודלה של לוס אנג'לס. הן הביאו לפינויים של יותר מעשרים אלף תושבים, והחריבו יותר ממאה מבנים. השריפות האלה עשויות להפוך לגדולות יותר משריפת קאר האימתנית.

אמש הוצאו עוד צווי פינוי, אך לא פורסמה הערכת כמות התושבים שהצווים החדשים ישפיעו עליהם.

YOU MIGHT ALSO LIKE